اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف همدان:

داشتن سند مالکیت عامل حراست از موقوفه است

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: بزرگترین امری که سبب حراست از موقوفه می‌شود، داشتن سند مالکیت برای آن است.

داشتن سند مالکیت عامل حراست از موقوفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی صبح امروز در نشست متولیان و کارشناسان امور اوقافی همدان با اشاره به وجود وقف و اداره اوقاف در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان اظهار داشت: قدمت اوقاف در ایران یکصد سال است به طوری که پس از سازمان ثبت احوال، دومین سازمان به رسمیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در همه دوران بزرگان و مراجع اداره اوقاف را بر عهده داشته‌اند، گفت: در زمینه موقوفات متولیان نیز دارای وظایفی هستند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به وجود 60 هزار مسجد در کشور عنوان داشت: وظیفه اداره این مساجد بر عهده هیئت امنای مساجد است.

وی با اشاره به اینکه هیئت امنا و متولیان موقوفات بازوان اجرایی اوقاف محسوب می‌شوند، افزود: هیئت امنای موقوفات باید از ملک موقوفی همچون ملک خود حفاظت و حراست کنند و در راستای اجرایی کردن نیات واقفان بکوشند.

رضوی با تأکید بر لزوم حفظ اصل موقوفه، بر لزوم شناسایی محل جغرافیایی دقیق آن توسط هیئت امنا صحه گذاشت و بیان کرد: هیئت امنا و متولی موقوفه باید پلاک ثبتی ملک موقوفه را نیز بداند.

وی با تأکید بر لزوم داشتن اطلاعات دقیق و جامع هیئت امنا از وقف و قوانین آن بر لزوم هماهنگی داشتن هیئت امنای موقوفات با اوقاف تأکید کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه بزرگترین امری که سبب حراست از موقوفه می‌شود، داشتن سند مالکیت برای آن است عنوان داشت: برای موقوفات باید مفاصا حساب گرفته شود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در سال‌های اخیر کارهای شایان توجهی در سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده است، به ایجاد سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه اشاره کرد.

انتهای پیام/89004/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول