اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف کاشان:

بزرگ‌ترین موقوفه کاشان 1500 رقبه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: مدرسه امام خمینی(ره) با یکهزار و 500 رقیه بزرگ‌ترین و سنگاب گذرفین کوچک‌ترین موقوفه این شهرستان است.

بزرگ‌ترین موقوفه کاشان 1500 رقبه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور عصر امروز در آستانه هفته وقف در زیارتگاه بی‌بی حلیمه خاتون(س) چهل دختران این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدرسه امام خمینی(ره) کاشان بیشترین درآمد موقوفات این شهرستان را به خود اختصاص داده که برای این مدرسه هزینه می‌شود.

وی جایگاه شهرستان کاشان را با یک‌ هزار و 850 موقوفه و 7 هزار رقبه بعد از شهرستان اصفهان در رتبه دوم استان اصفهان دانست و افزود: بیشترین موقوفات در شهرستان کاشان با بیش از 50 موقوفه، متعلق به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به ثبت ماهیانه یک موقوفه جدید خاطرنشان کرد: از هفته وقف سال گذشته تا هفته قبل 11 موقوفه جدید در شهرستان کاشان به ارزش 300 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: وقف یک قطعه زمین به مساحت 3 هزار متر مربع برای احداث خانه ویژه قاریان قرآن و یک موقوفه درمانی از جمله مهمترین موقوفات به ثبت رسیده طی یک سال گذشته در شهرستان کاشان است.

به گفته وی حمام، تلفن، سیم کارت، درخت گردو و دیگ آشپزی از دیگر موقوفات جدید به ثبت رسیده طی یک سال گذشته در این شهرستان است. 

اسماعیل‌پور همچنین با اشاره به وقف شش دانگ دو روستای سرنج و علی‌آباد کاشان گفت: متولی روستای سرنج آیت‌الله مصطفوی و متولی روستای علی‌آباد مشهد اردهال، امام‌زاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) است و پنج و نیم دانگ روستای خاوه در مشهد اردهال نیز جزء موقوفات این امام‌زاده جلیل‌القدر است 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به آغاز هفته وقف امسال از روز پنجشنبه با شعار «همه واقف باشیم» در شهرستان کاشان تصریح کرد: روز پنجشنبه 21 دی ماه با عنوان، وقف و ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین(ع) نام‌گذاری شده است.

وی افزود: روز جمعه 22دی با شعار وقف، احیای سنت نبوی و سیره علوی و شنبه 23 دی ماه جاری که مصادف با شهادت امام رضا(ع) است شعار وقف، ولایت و تداوم بیداری اسلامی، یکشنبه 24 دی ماه که مصادف با اول ربیع‌الاول است با شعار وقف، اقتصاد، افزایش بهره‌وری موقوفات، دوشنبه 25 دی ماه با شعار وقف، عدالت نیازهای اجتماعی، سه‌شنبه 26 دی ‌ماه با شعار وقف و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و چهارشنبه 27 دی ماه که مصادف با آخرین روز هفته وقف می‌شود با شعار وقف، بانوان، توسعه احسان ماندگار نام‌گذاری شده است.

رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه کاشان، افتتاح نمایشگاه عملکرد اداره اوقاف کاشان در نگارخانه آزادی، راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقعه متبرکه حضرت علی ابن محمد باقر(ع) و مصلی نماز جمعه، عطرافشانی قبور شهدای در حریم امامزادگان، برگزاری مراسم ویژه رحلت پیامبر اکرم و امام مجتبی(ع)، رونمایی از وقف‌نامه‌های جدید، زنگ وقف، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و مشاوره برای وقف جدید را از جمله برنامه‌های هفته وقف در کاشان برشمرد.

اسماعیل‌پور همچنین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری زنگ انشاء و مسابقه انشاء در مدارس شهرستان، تجلیل از واقفان، خیرین، متولیان، هیئت‌امناء، خادمین و فعالان عرصه وقف، برگزاری نشست‌های صنفی با رویکرد وقف جدید، غبارروبی و عطرافشانی امام‌زادگان و بقاع، اجرای طرح مودت در امامزادگان شاخص، دیدار با امام جمعه، محفل انس با قرآن، اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم کاشان، نشست صنفی اختصاصی با حضور خیرین، واقفان خانم برای ایجاد وقف جدید، تکریم از خانواده‌های کارکنان واقف و برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده در هفته وقف شهرستان کاشان برشمرد.

21 دی تا 28 دی ماه هفته وقف نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/2406/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول