اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

رشد 110 درصدی توسعه کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از رشد 110 درصدی فضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در دو سال اخیر خبر داد.

رشد 110 درصدی توسعه کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند‌امین عصر امروز در جریان بازدید سر زده از تعدادی کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی اردبیل اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته حدود 12 هزار و 800 متر‌ مربع فضای کتابخانه‌ای عمومی در استان داشتیم که این رقم با 110 درصد افزایش هم‌اکنون به 26 هزار و 900 متر مربع رسیده است.

وی با بیان اینکه با همین افزایش استان اردبیل در حوزه توسعه فضای زیربنایی کتابخانه‌ها مقام پنجم کشور را به دست آورده است، تصریح کرد: کمبود تجهیزات از نیازهای مهم و اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل است.

فرهمند‌امین خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با کمبود شدید در این حوزه مواجه بوده به طوریکه ما در نوسازی تجهیزات فرسوده و تجهیز امکانات در کتابخانه‌های عمومی با مشکلاتی روبه‌رو شدیم.

این مسئول به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بی‌شک توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توسعه فرهنگی است و توسعه فرهنگی نیز ارتباط تنگاتنگی با نهادینه کردن کتاب‌خوانی در جامعه دارد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی لازم در زمینه طرح‌هایی همچون کتاب من، شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای، طرح مطالعه‌یاوران، برگزاری مسابقات فرهنگی و نیز فعال کردن بخش کودک کتابخانه‌ها را در آشنایی هر چه بیشتر این قشر با فواید کتاب تأثیرگذار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کتاب‌داران، این قشر فرهنگی را عضوی از دلسوزان جامعه دانست که در نهایت کم ادعایی و بدون منت خدمات فرهنگی را برای فرزندان این مرز و بوم ارایه می‌کنند.

فرهمند‌امین با بیان لزوم رفع مشکلات کتابخانه خواستار مساعدت مسئولان در مورد تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی و تجهیز کتابخانه‌های استان شد.

وی رتبه‌های برتر کتابخانه‌های استان در مورد افزایش مساحت کتابخانه‌ها و نیز افزایش تعداد اعضا را در بین استان‌های کشور در بررسی پنج ساله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موفقیتی ارزشمند دانست که با همکاری کتاب‌داران سخت‌کوش به دست آمده است.

فرهمندامین در این بازدید از کتابخانه‌های عمومی نیار، فدک، امام علی (ع) و کتابخانه‌های مشارکتی مکتب‌الرضا (ع) و سوم خرداد اردبیل بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات این کتابخانه‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/62004/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول