اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی اردبیل در رتبه‌های ممتاز کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از کسب رتبه‌های ممتاز کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سطح ملی خبر داد.

کتابخانه‌های عمومی اردبیل در رتبه‌های ممتاز کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین، صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین اظهار داشت: زیربنای کتابخانه‌های استان اردبیل از 12 هزار و 803 متر مربع هم‌اکنون به 26 هزار و 893 متر مربع رسیده که یک توسعه دو برابری را شاهد هستیم.

وی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان را 84 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که پیش از این اعضای فعال کتابخانه‌ها حدود 17 هزار نفر بوده است.

این مسئول بیان داشت: ما در این دو شاخص توانستیم رتبه پنجم و ششم کشوری را به دست آوریم و جزو استان‌های تراز یک کشور باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در سال 85 اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل حدود 17 هزار نفر بوده که با تلاش مجموعه کارکنان و فعالان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی این رقم ارتقا یافته است که به نظر می‌رسد ما همچنان روند صعودی را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان داشت: با رشد اعضای کتابخانه‌ها شاهد آن هستیم هفت درصد جمعیت استان از فضاهای کتابخانه‌ای استفاده می‌کنند که تلاش می‌کنیم این پایه عضویت را به 10 درصد ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: ساخت و ساز کتابخانه‌ها در پنج سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است که این امر حکایت از تلاش و جدیت دولت خدمتگزار و مسئولان استانی در توسعه همه جانبه به این فضاهاست.

فرهمند امین گفت: مطابق با آمارهای سال 85 زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل 12 هزار و 803 متر مربع بوده که این رقم بیش از 110 درصد افزایش یافته است.

این مسئول بیان داشت: هم‌اکنون کل زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به 26 هزار و 893 متر مربع رسیده که در مقایسه آمارهای پنج ساله اخیر در بین سایر استان‌ها، استان اردبیل در این شاخص به رتبه پنجم کشوری ارتقا یافته است.

وی تامین تجهیزات را از نیازهای مهم و اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در دو سه سال گذشته با کمبود اختصاص اعتبار به کتابخانه‌های عمومی مواجه بودیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: همین کمبودها سبب شد تا در نوسازی تجهیزات فرسوده و تجهیز امکانات در کتابخانه‌ها با مشکلاتی مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند امین با ارزیابی ضعیف از زیرساخت‌های الکترونیکی موجود در این مجموعه‌های فرهنگی ابراز داشت: برای به روز کردن حوزه فناوری اطلاعات، نیازمند حمایت‌های جدی از طرف مسئولان و خیرین استان اردبیل هستیم.

انتهای پیام/62003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول