اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی همت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به این‌که ترویج کتابخوانی سبب رشد فرهنگی جامعه می‌شود، گفت: خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی همت کنند.

خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی همت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس در چالوس، جلسه مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس در کتابخانه عمومی این شهرستان با حضور اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای مجمع خیران، اعضای انجمن و اعضای شورای شهر چالوس در کتابخانه بقیة‌الله (عج) تشکیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران درباره اهمیت مطالعه و آگاهی گفت: کلمه مطالعه در عربی به معنای درخشیدن است و در اسلام اصل بر آگاهی است و هر رفتاری که از دانش و آگاهی سرچشمه گیرد مطلوب واقع می‌شود و این مهم با مطالعه حاصل می‌شود.

محمداسماعیل امامزاده به تفاوت کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مدارس اشاره کرد و افزود: در کتابخانه‌های عمومی به علت پالایش، انتخاب منابع و داشتن نیروهای متخصص و نحوه رده‌بندی و چیدمان موضوعی و تخصصی بر کتابخانه‌های مدارس برتری دارد.

وی با اشاره به این‌که ترویج کتابخوانی سبب رشد فرهنگی جامعه می‌شود، گفت: خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی همت کنند.

رئیس کتابخانه عمومی چالوس نیز در این مراسم با معرفی بخش‌ها و خدمات مختلف کتابخانه درباره اهمیت کتاب، کتابخوانی و نقش مربیان پرورشی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه خواستار تعامل بیشتر مربیان پرورشی با کتابخانه شد.

رودابه آزادیان افزود: به طور مستمر کلاس مرجع مقطع ابتدایی در کتابخانه تشکیل شود و بازدید دانش‌آموزان برای پیوند و انس با کتاب توسط مدارس پررنگ‌تر شود.

وی یادآور شد: مربیان پرورشی باید خودشان اهل مطالعه و کتابخوانی باشند تا دانش‌آموزان به تبعیت از مربیان خود به مطالعه راغب شوند.

آزادیان خاطر نشان کرد: این مجمع به ثبت رسیده و 010452239003 شماره حساب مجمع خیران شهرستان بانک صادرات شعبه 17 شهریور شهرستان چالوس است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز نیز همکاری بیشتر اعضا را خواستار شد و همکاری در مجمع خیران کتابخانه‌ساز را سعادت دانست.

حمزه‌علی شیخ‌الاسلامی از اعضای این مجمع خواست تا مبلغی را به حساب مجمع خیران واریز کنند.

انتهای‌پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول