اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران:

طرح سرشماری پزشک خانواده در گچساران آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: به منظور دستیابی به آمار صحیح خانوارهای ثبت‌نام شده در پزشک خانواده، طرح سرشماری از خانواده‌ها در گچساران آغاز شد.

طرح سرشماری پزشک خانواده در گچساران آغاز شد

ستار اسدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده علاوه بر کاهش منطقی هزینه‌های سلامت، نظم‌بخشی به نظام ارجاع بیماران را در پی دارد.

دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی از اهداف طرح پزشک خانواده است

وی ابراز داشت: یکی از اهداف بزرگ نظام جمهوری اسلامی دسترسی عادلانه همه مردم به خدمات بهداشتی درمانی بوده است.

اسدپور افزود: ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای دسترسی عموم مردم به خدمات بهداشتی و درمانی همواره در سیاست‌گذاری‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یکی از برنامه‌های مهم در بخش بهداشت و درمان است، بر لزوم اطلاع‌سانی به عموم مردم برای ثبت‌نام در این طرح تأکید کرد.

اسدپور یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه‌ قانون اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای تمام‌ مردم کشور الزامی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای اصولی این برنامه مزایایی در ارتقای شاخص‌های سلامت را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده اقدامی مؤثر از سوی دولت به منظور برقراری عدالت اجتماعی در حوزه خدمات، امکانات بهداشتی و درمانی و توسعه سلامت در مناطق مختلف کشور است.

اعتمادسازی مردم در طرح پزشک خانواده ضرورت دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران نقش رسانه‌ها در اعتماد‌سازی مردم در اجرای برنامه پزشک خانواده را بسیار مهم و مؤثر عنوان کرد.

اسدپور بیان داشت: باید با همدلی و‌ همت برای اجرایی شدن این برنامه ملی امکانات و شرایط لازم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در این طرح برای هر جمعیت 2 هزار و 500 نفری یک پزشک وجود دارد، ادامه داد: بیماران با دریافت خدمات اولیه و سطح یک پزشکی دغدغه تأمین ویزیت و دارو را ندارند.

اسدپور بهره‌مندی همه افراد از خدمات طرح پزشک خانواده را یکسان اعلام کرد و بیان داشت: دست‌یابی همه افراد جامعه به این خدمات به طور عادلانه و یکسان است.

وی گفت: برای دسترسی به آمار صحیح و واقعی از تعداد خانوارهای ثبت‌نام شده در طرح پزشک خانواده گچساران اجرای طرح سرشماری از خانواده‌ها آغاز شده است.

اسدپور با بیان اینکه این طرح توسط 50 نفر از مأموران شبکه بهداشت و درمان گچساران اجرا می‌شود، افزود: این افراد در قالب هفت تیم، سه پایگاه بهداشتی و چهار مرکز بهداشتی و درمانی طرح سرشماری را اجرایی می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از عموم مردم خواست تا با توجه به اهمیت اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود، نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/82001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول