اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان:

آبادان آماده اجرای کامل طرح پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شهرستان آبادان از جمله شهرهای ابتدایی در طرح پزشک خانواده است.

آبادان آماده اجرای کامل طرح پزشک خانواده است

مرتضی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار داشت: زمینه و زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان آبادان محقق شده و این منطقه آمادگی کامل برای اجرای طرح را دارد.

وی افزود: با توجه به تجربه حاصل شده از نسخه صفر یک طرح پزشک خانواده که پیش از این در برخی روستاها و البته بعد در شهرها اجرایی شد، نسخه صفر دو تعریف که در این نسخه نیز هر 10 هزار نفر زیر نظر یک تیم سلامت قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به پیشرفت این طرح در شهرستان خاطرنشان کرد: قرارداد پزشکان، ثبت‌نام متقاضیان شرکت کننده در طرح، تجهیز مراکز به اینترنت و دیگر موارد مورد نیاز پیش‌روی اجرای طرح در شهرستان آماده و تدارک دیده شده است.

80 درصد آبادانی‌ها در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

وی عنوان کرد: مقرر شده که طرح مذکور به‌صورت آزمایشی در چند شهر به‌عنوان شهرهای ابتدایی اجرایی شود که شهرستان آبادان نیز یکی از نقاط هدف است.

جعفری ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان آبادان منوط به تصمیم ستاد راهبردی و دستور از استان خوزستان است.

وی با اشاره به این‌که حدود 80 درصد شهروندان آبادانی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: استقبال شهروندان از طرح پزشک خانواده بسیار مطلوب و رضایتمند است.

طرح پزشک خانواده برای شرکتی‌ها جداگانه است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین عنوان کرد: بخشی از این شهرستان را مناطق شرکتی تشکیل داده که شامل این طرح نمی‌شوند و طرح پزشک خانواده آن‌ها جداگانه است.

وی با بیان این‌که بعد از شکل‌گیری این اتفاق، مراکز بهداشتی به عنوان مجری طرح سلامت و مطب پزشکان عمومی به عنوان پایگاه‌های این طرح معرفی می‌شوند، افزود: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از هزینه‌های درمانی منطقه کاسته می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در پایان اظهار داشت: انتظار داریم که ارگان‌های مختلف نهایت همکاری را با ما داشته باشند تا این ذهنیت را به شکل کامل و دقیق القا کنند چراکه طرح پزشک خانواده به بالا بردن سطح سلامت جامعه کمک می‌کند.

انتهای‌پیام/72001/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول