اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

250 پزشک در طرح پزشک خانواده مشارکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در طرح پزشک خانواده بیش از 250 پزشک عمومی مشارکت کردند و مردم از بین آنها پزشک خانواده خود را انتخاب می‌کنند.

250 پزشک در طرح پزشک خانواده مشارکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوچهر براک ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: از 20 آذرماه انتخاب پزشک خانواده در مرکز استان آغاز شده و این ثبت‌نام‌ها تا ششم بهمن ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست خانوار با در دست داشتن دفترچه‌های درمانی و کارت ملی اعضای خانوار می‌توانند به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود مراجعه کرده و پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: به همین منظور 14 مرکز بهداشتی و درمانی و 16 پایگاه سیار فعالیت می‌کنند تا با مراجعه سرپرست خانوار‌ها نسبت به ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اقدامات لازم را انجام دهند.

براک گفت:‌ افرادی که دارای دفترچه بیمه نیستند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند تا دفترچه بیمه برای آنها صادر شود.

رئیس مرکز بهداشت استان بیان داشت: آنهایی که از مرحله اول ثبت‌نام بازمانده‌اند می‌توانند در اردبیل به مرکز آموزش بهورزی واقع در شهرک آزادی اردبیل مراجعه کرده و از ساعت هشت صبح تا شش عصر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

براک با اعلام اینکه هر پزشک عمومی 2 هزار و 500 نفر از اعضای خانوارها را زیرپوشش قرار می‌دهد، افزود: افراد در انتخاب پزشک خانواده مختار هستند و هیچ محدودیتی برای آنها جز تمام شدن ظرفیت ثبت‌نام پزشک مورد نظر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مرکز استان 160 پزشک برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند که انتظار می‌رود از طریق سامانه ثبت‌نام و عقد قرارداد صورت گرفته و همزمان آموزش‌های توجیهی نیز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما به صورت عملی آمادگی اجرای این طرح را داریم و معتقدیم تنها راهی که بتوان از مشکلات پیش‌روی نظام سلامت به سلامت عبور کرد اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

انتهای پیام/62005/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول