اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز خبر داد

عدالت در سلامت، هدف طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان البرز گفت: برای اجرای طرح عدالت‌محور پزشک خانواده در این شهرستان باید تمام شهروندان پرونده الکترونیکی سلامت خویش را تکمیل و در سامانه ثبت کنیم.

عدالت در سلامت، هدف طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، سعید جعفری صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان البرز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: سلامت یکی از ارزشمندترین نعمت‌های خداوند است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌‌‌های مقام معظم رهبری رعایت و رشد بهداشت و سلامت جامعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بهداشت و درمان بیان داشت: مسائل درمانی در جامعه باید به قدری رشد و توسعه یابد تا خانواده‌ای که فرزند بیماری دارد، جزو درمان فرزندش، دغدغه دیگری چون مسائل مالی نداشته باشد.

جعفری با اشاره به طرح پزشک خانواده اذعان داشت: این طرح حدود هشت سال است که در روستاها اجرا می‌شود و برای استقرار فراگیر آن در تمام مناطق و شهرها، نیاز به تشکیل پرونده سلامت است.

هر شهروند، یک پرونده الکترونیکی سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز در خصوص پرونده‌های الکترونیکی سلامت ابراز داشت: برای تحقق طرح پزشک خانواده هر یک از شهروندان باید پرونده الکترونیک خود را تکمیل کرده تا سوابق پزشکی و بیماری‌های وی در آن درج شود.

جعفری با اشاره به مزایای پرونده‌های الکترونیکی سلامت خاطرنشان کرد: در این طرح، هر شهروند یک پرونده الکترونیکی مخصوص خود دارد و در نقطه از کشور می‌تواند به سوابق خود دسترسی داشته باشد و پزشک از آنها استفاده کند.

وی به عنوان نمونه با اشاره به فردی که به مشهد سفر کرده و در سفر دچار بیماری شده، تصریح کرد: پزشک معالج در مشهد می‌تواند با دسترسی آسان به سوابق پزشکی فرد از طریق پرونده الکترونیکی، به درمان و معالجه وی بپردازد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز اضافه کرد: عموم مردم شهرستان البرز باید پرونده‌های خود را تکمیل و در سامانه ثبت کنند تا تمام نقاط شهرستان زیر پوشش قرار گیرد.

جعفری تأکید کرد: بهتر است هرچه سریع‌تر این پرونده‌ها توسط مردم تکمیل شود تا طرح انتخاب پزشک خانواده صورت گیرد.

وی در خصوص اطلاع‌رسانی این طرح خاطرنشان کرد: مسئولان روابط عمومی در ادارات می‌توانند کمک خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است، برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده و دریافت پاسخ پرسش‌های خود در خصوص طرح پزشک خانواده می‌توانید به پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/77007/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول