اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

منابع مالی طرح پزشک خانواده در مازندران تامین شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: منابع مالی برای طرح پزشک خانواده در استان تامین شد.

منابع مالی طرح پزشک خانواده در مازندران تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در طرح پزشک خانواده بحث نظام پرداخت بود، گفت: همه مطالبات آبان ‌ماه پزشکان پرداخت شد.

وی افزود: مطالبات آذرماه نیز هفته آینده پرداخت می‌شود.

ناصحی با اشاره به سرشماری بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفری جمعیت مازندران، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار 840 هزار نفر از جمعیت شهری استان پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه استان مازندران نسبت به سایر استان‌های مجری طرح پزشک خانواده در بسیاری از شاخص‌ها پیشگام بود، بیان کرد: برخی از ناهماهنگی‌های موجود در سیستم اداری کشور موجب ایجاد وقفه‌ای کوتاه در اجرای طرح شد که البته این ناهماهنگی‌ها برطرف شده است.

ناصحی اظهار داشت: با رفع مشکلی که در سامانه ثبت اطلاعات وجود داشت، به‌زودی تمام اطلاعات بیماران خدمات درمانی و تامین اجتماعی با دانشگاه لینک می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه قرار بود طرح ملی پزشک خانواده با مشارکت همه‌ استان‌ها انجام شود، گفت: اجرای این طرح بزرگ با مشکلاتی همراه است به همین دلیل بسیاری از استان‌ها مشارکت نکردند.

ناصحی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح منابع مالی حوزه سلامت مدیریت می‌شود، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده در کشورهای پیشرفته موفقیت خوبی را در پی داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد ضمانت اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران تاکید کرد: وزارت بهداشت اعتباراتی را برای اجرای طرح پزشک خانواده به استان‌های مازندران و فارس اختصاص داد.

ناصحی گفت: همزمان با اجرای طرح به حساب بیمه‌ها نیز مبالغی واریز شد.

این مسئول متذکر شد: بیمه‌ها هیچ مشکلی در مورد کمبود اعتبار ندارند.

وی با بیان اینکه مشکلات ما برای اجرای طرح در سطح ملی است که باید توسط مسئولان برطرف شود، بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس طرح پزشک خانواده را زودتر از مازندران اجرا کرد اما با توجه به مشکلات موجود مازندران سیستماتیک‌تر عمل کرده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون 11 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هزینه شد و قرار است طی 4 ماه آینده مبلغ 3.5 میلیارد تومان از سوی وزارتخانه به دانشگاه پرداخت شود.

ناصحی با بیان اینکه از اول بهمن‌ماه دفترچه‌های درمان نشان‌دار خواهند شد، اظهار داشت: 150 نفر از بیماران از ابتدای بهمن‌ماه ویزیت پایه می‌شوند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان در مازندران با اشاره به مشکلات موجود در نظام ارجاع، خاطر ‌نشان کرد: با نشان‌دار کردن دفترچه‌های درمان دیگر مشکلی در ارجاع بیماران نباید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه قرار بود سیستم نظام ارجاع الکترونیک شود اما به دلیل برخی از مشکلات تاکنون این امر محقق نشده است.

ناصحی افزود: طی دو ماه دیگر این مشکل برطرف می‌شود و دیگر شاهد ارجاع دستی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه 150 هزار نفر از جمعیت استان زیر‌پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت: با مراجعه به بیمه ایرانیان همه افراد جامعه می‌توانند از مزایای بیمه برخوردار شوند.

ناصحی یادآور شد: افرادی که تاکنون پزشک خانواده خود را مراجعه نکردند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و یا مطب‌ها پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

وی درباره اینکه آیا شماره‌ای برای بیان راهنمایی و یا مشکلات طرح پزشک خانواده در مازندران در نظر گرفته شد، بیان داشت: مازندرانی‌ها با گرفتن شماره 1590 می‌توانند برای ثبت‌نام طرح پزشک خانواده راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/86004/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول