اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس اعلام کرد

ارائه خدمات درمانی ارزان مهم‌ترین نتیجه طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین نتیجه‌های اجرای موفق طرح پزشک خانواده، دسترسی آسان و سریع به خدمات درمانی ارزان قیمت است.

ارائه خدمات درمانی ارزان مهم‌ترین نتیجه طرح پزشک خانواده

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اجرای کامل و مطلوب این طرح، رضایت همه اقشار جامعه به ویژه طبقه پایین را فراهم می‌کند، زیرا تمهیدات لازم از سوی کارشناسان و طراحان اندیشیده شده تا خدمات درمانی با تعرفه پایین در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده را به عنوان یک طرح ملی قبول دارم، اضافه کرد: طبق قوانین، فردی که به پزشک مراجعه می‌کند توسط وی معاینه شده و داروهای مورد نیاز تجویز می‌شود، ولی فرد به پزشک سطح یک هیچ‌گونه مبلغی پرداخت نمی‌کند بنابراین فرصتی فراهم می‌شود تا هنگامی که ناراحتی‌های جسمی و روحی بروز پیدا می‌کند افراد راحت‌تر به پزشک مراجعه کنند.

فتاحی با اظهار به اینکه دسترسی مردم به خدمات درمانی رایگان پزشکان را نیز خشنود می‌کند، افزود: پزشکان گروهی از جامعه هستند که فراخور شغل و حرفه خاص خود دلسوز و دوستدار مردم هستند بنابراین دسترسی آسان و راحت مردم به خدمات درمانی پزشکان را خشنود می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به آغاز اجرای طرح پزشک خانواده سطح یک اشاره کرد و افزود: در این سطح پزشکان عمومی مستقر شده و به مراجعه‌‌کنندگان رسیدگی می‌کنند، اجرای سطح دوم و سوم نیز به تدریج آغاز می‌شود.

وی انعقاد قرارداد با مجریان این طرح را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه در این شهرستان نیز اجرای طرح فوق آغاز شود لازم است نسبت به انعقاد قرارداد اهتمام شود تا بخش‌های مختلف مانند داروخانه‌ها، دندان‌پزشکان، پزشکان و... فعالیت‌های خود را آغاز کرده و به برنامه‌ریزی مبادرت کنند.

این مسئول دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی و برخورداری از سلامتی را یکی از حقوق مسلم شهروندان در هر جامعه‌ای قلمداد کرد و اذعان داشت: بنابراین انتظار وجود دارد برنامه‌هایی که در این زمینه طراحی شده به بهترین شکل وارد مرحله اجرا شود.

انتهای پیام/61002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول