اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد

اجرای طرح پزشک خانواده در اردبیل 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برآورد ما این است که سالانه 10 میلیارد تومان منابع باید از طریق بیمه خدمات درمانی تامین شود تا با همراهی وزارت بهداشت طرح پزشک خانواده در استان اجرایی شود.

اجرای طرح پزشک خانواده در اردبیل 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرهاد پور‌فرضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همچنان در تامین و پرداخت این منابع مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد و به همین دلیل اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع مطابق زمان‌بندی به پیش نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: البته ما به عنوان متولی اصلی این حوزه کارهایمان را طبق زمان‌بندی انجام می‌دهیم ولی همچنان به دنبال حل مسائل مالی هستیم تا بیمه‌ها در پرداخت هزینه‌های اجرای این طرح بتوانند یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام اینکه در پنج شهر استان بیش از 80 درصد زیر‌ساخت‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده آماده شده است، یادآور شد: در شهر اردبیل با مراجعه مردم انتخاب پزشک خانواده به سرعت در حال انجام است و این کار تا ششم بهمن ماه ادامه داشته و از هموطنان در اردبیل انتظار داریم در مهلت مقرر نسبت به انتخاب پزشک خانواده اقدام کنند.

پورفرضی گفت: در نشست اخیر با وزا‌رت بهداشت و درمان ما مشکلات و برخی موانع پیش‌روی اجرای این طرح را اعلام کردیم و وزارت بهداشت نیز با تامین منابع مالی و همچنین رفع برخی از موانع و مشکلات سعی دارد در کوتاه‌ترین فاصله زمانی کارهای اساسی و زیر‌بنایی را در اجرای موفق نظام ارجاع انجام دهد.

دانشکده داروسازی با پذیرش 30 دانشجو از مهر ماه فعالیت می‌کند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از مهر ماه دانشکده داروسازی با پذیرش 30 دانشجو فعالیت خود را آغاز می‌کند و ما قادر خواهیم بود نیروی متخصص در این حوزه پرورش دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در اردبیل افزود: در کنار آن مرکز تحقیقات عوامل موثر بر سلامت در اردبیل راه‌اندازی شده و مرکز تحقیقات علوم بالینی نیز در مشگین‌شهر فعالیت خود را آغاز کرده است.

پورفرضی ادامه داد: همچنین مجوزی دریافت کردیم تا در سه سال آینده 15 مرکز فوریت پزشکی در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 36 مرکز فوریت‌های پزشکی در مناطق مختلف شهری فعال است، تصریح کرد: با احداث 15 مرکز فوریت پزشکی تا پایان برنامه پنجم توسعه این تعداد به 51 مرکز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/62005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول