اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

خدمات رایگان پزشکان عمومی در قالب طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تمام خدماتی را که پزشکان عمومی به مردم در طرح پزشک خانواده ارایه می‌کنند، رایگان است و بعد از آن پزشک موظف است درصورت تشخیص مشکل بیمار را به پزشک متخصص معرفی کند.

خدمات رایگان پزشکان عمومی در قالب طرح پزشک خانواده

دکتر محمد خواجه‌ئیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر افزود: در اجرای طرح پزشک خانواده 560 هزار نفر از جمعیت استان در این مناطق تحت پوشش قرار گرفتند و از خدمات پزشکی بهره‌مند شدند.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: طرح پزشک خانواده در استان از سال 84 آغاز شده است که در اجرای این طرح روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف ایجاد عدالت در حوزه سلامت، ارائه خدمات سلامت به مناطق محروم، دسترسی مردم نقاط محروم از خدمات درمانی و دارویی و بحث اقتصاد سلامت اجرا شده است، گفت: در اجرای این طرح تا 95 درصد هزینه بستری بیمار را بیمه پرداخت می‌کند و هزینه‌های حوزه سلامت به شدت کاهش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در اجرای این طرح 138 پزشک و 76 ماما ارائه خدمت می‌کنند و تجهیزات لازم درمانی در نقاط شهری و روستایی تامین شده است.

اجرای طرح پزشک خانواده در 5 شهر باقیمانده استان بوشهر

خواجه‌ئیان از اجرای طرح پزشک خانواده در پنج شهر باقی مانده استان بوشهر خبر داد و افزود: در این پنج شهر که بالای 20 هزار نفر جمعیت هستند تیم‌های سلامت برای اجرای پزشک خانواده تشکیل شده است.

وی گفت: تیم‌های سلامت در پنج شهر بوشهر، برازجان، گناوه، کنگان و خورموج تشکیل شده است و ثبت نام پزشکان، ماما و پرستاران برای مشارکت در این طرح آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه سرشماری مردم و گروه خدمات درمانی آغاز شده است، تصریح کرد: زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت فراهم شده است و استان بوشهر آماده اجرای این طرح است.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: استان بوشهر منتظر ورود تیم‌های ارزیاب از مرکز کشور است که به محض ارزیابی اجرای این طرح در پنج شهر یاد شده طرح پزشک خانواده اجرا شود.

وی با بیان اینکه 88 پزشک و به اندازه کافی ماما و پرستار در این طرح ثبت نام کرده‌اند گفت: 600 میلیون تومان اعتبار برای تامین تجهیزات لازم تامین شده است.

خدمات پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده رایگان است

این مقام مسئول اضافه کرد: در این طرح مردم پزشک خود را در مناطق شهری استان بوشهر انتخاب و این پزشک مسئولیت کامل جسمی و روانی این افراد از سطح اول تا مرحله تخصصی و فوق تخصصی را از زمان ثبت نام به عهده می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده هر پزشک موظف است حدود دو هزار و 500 نفر را ثبت نام کند، گفت: این پزشکان خدماتی شامل پیشگیری، تزریقات، پانسمان، آزمایشگاهی، رادیولوژی، دارویی را به بیماران ارایه می‌کنند.

وی اظهار داشت: تمام خدماتی را که پزشکان عمومی به مردم در طرح پزشک خانواده ارایه می‌کنند، رایگان است و بعد از آن پزشک موظف است درصورت تشخیص مشکل بیمار را به پزشک متخصص معرفی کند.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول