اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت و درمان فارسان:

7 مرکز بهداشتی درمانی در فارسان مجری پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان گفت: در حال حاضر هفت مرکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان مجری برنامه پزشک خانواده است.

7 مرکز بهداشتی درمانی در فارسان مجری پزشک خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ضرغام حیدری صبح امروز در نشست شورای سلامت این شهرستان، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از برنامه‌های اساسی و بنیادی دولت برای ارتقای سلامت افراد جامعه با هدف نهادینه کردن عدالت در جامعه است.

وی با اشاره به مزیت‌های طرح پزشک خانواده، ابراز داشت: رایگان بودن همه خدمات در سطح یک پزشک خانواده شامل ویزیت و دارو که این خدمت جدید در نظام تحول یافته پزشک خانواده محقق شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده تعداد پنج داروخانه از داروخانه‌های مجری برنامه پزشک خانواده این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

* مراجعه ماهانه 900 نفر به مراکز مجری پزشک خانواده در فارسان

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان با اشاره به مراجعه ماهانه 900 نفر به مراکز مجری برنامه پزشک خانواده در این شهرستان، افزود: در حال حاضر ثبت اطلاعات جمعیت شهرهای فارسان، جونقان، باباحیدر برای اجرای برنامه پزشک خانواده در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک انتخاب پزشک خانواده از سوی خود مردم صورت خواهد گرفت.

حیدری با بیان اینکه اجرای برنامه ملی پزشک خانواده، از اقدامات مهم و حیاتی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است، ادامه داد: با توجه به این‌که طرح پزشک خانواده، مزایای فراوانی برای مردم از جمله حفظ سلامت و جلوگیری از هدر رفت وقت و سرمایه دارد از این‌رو اجرای آن در سریع‌ترین زمان ممکن، کاملاً ضروریست.

این مسئول با اشاره به برخی مزایای طرح پزشک خانواده، متذکر شد: کاهش بار هزینه‌های درمان خانواده‌ها، افزایش اشتغال پزشکان عمومی، سامان‌دهی منطقی عملکرد پزشکان در ایفای نقش پزشک خانواده، آزاد بودن افراد و خانوارها در انتخاب پزشکان خانواده از مهم‌ترین اصول حقوق بیماران و شهروندان در انتخاب شکل و نوع خدمات است.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول