اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کرمان:

قصه‌گویی موجب تحول درونی کودکان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه‌گویی می‌تواند تحولی در درون کودکان و نوجوانان ایجاد کند که در سرنوشت و آینده آنها نیز تاثیرگذار باشد.

قصه‌گویی موجب تحول درونی کودکان می‌شود

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: قصه‌گویی تنها یک وسیله سرگرمی نیست، بلکه فعالیتی است که برای بچه‌ها و به خاطر آنها انجام می‌شود.

وی افزود: قصه‌گویی می‌تواند تحولی در درون کودکان و نوجوانان ایجاد کند که در سرنوشت و آینده آنها نیز تاثیرگذار باشد.

گنجعلیخانی جشنواره‌‌های قصه‌گویی را فرصت مناسبی برای تبادل تجربه بین مربیان کانون پرورشی دانست و ابراز داشت: حضور در این جشنواره‌ها تنها به منظور کسب مقام و رتبه نیست و باید از فرصت‌های ایجاد شده به منظور ارتقاء دانش و تجربه خود بهره برد.

وی تصریح کرد:‌ اگر قصه در دل یک کودک تحولی ایجاد کند، قصه‌گو موفقیت لازم را به دست می‌آورد و برکت آن را در زندگی می‌بیند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اجرای طرح سیمرغ توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کانون پرورشی کرمان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح است.

گنجعلیخانی به بیان گزارشی از روند اجرای مرحله نخست طرح سیمرغ از جمله جمع‌آوری قصه‌ها، شناسایی منابع و تهیه کتاب‌شناسی در کرمان پرداخت و خاطرنشان کرد: روایت‌شناسی قصه‌های مار در قصه‌های ایرانی عنوان پژوهشی و تحلیلی است که به استان کرمان واگذار شده است.

وی افزود: با تلاش اعضای کار گروه استانی مرحله نخست اجرای این طرح شامل جمع‌آوری قصه‌های بومی و محلی، شناسایی منابع مرتبط با موضوع و تهیه کتاب‌شناسی و خلاصه قصه‌ها با موفقیت به پایان رسید.

گنجعلیخانی بیان کرد: در مرحله دوم طرح سیمرغ علاوه بر جمع‌آوری قصه‌ها بحث پژوهشی موضوع با عنوان تبارشناسی مار در بخش‌های مختلف از جمله اساطیر ایران و جهان، ادبیات کهن، ادیان و باورهای مردم در اندیشه و عمل آغاز می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نشست تخصصی طرح سیمرغ با حضور اسدالله شکرانه مدیر اجرایی طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران و اعضای کارگروه استانی این طرح در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

گنجعلیخانی ابراز داشت: طرح سیمرغ با جمع‌آوری قصه‌های بومی، ملی و اساطیری از چندی پیش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده و قرار است در پایان این طرح 31 کتاب سیمرغ قصه‌های فولکلور ایرانی منتشر شود.

انتهای پیام/80019/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول