اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 25 تا 26 دی‌ماه

بوشهر میزبان بهترین قصه‌گوهای ایران می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ سه کشور از 25 تا 27 دی‌ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

بوشهر میزبان بهترین قصه‌گوهای ایران می‌شود

زکیه امیرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با توجه به سابقه و ظرفیت‌های فرهنگی استان بوشهر به‌ویژه در بخش قصه‌گویی بر آن شدیم تا میزبانی شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی را برعهده بگیریم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با بیان این‌که علاوه بر بوشهر، گیلان، هرمزگان و کرمانشاه نیز میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای هستند، عنوان کرد: جشنواره‌های قصه‌گویی به دلیل تأثیر بسزایی که در انتقال مفاهیم آموزشی، ارزشی و معرفی شخصیت‌های والای انسانی دارند، باید با قوت برگزار شوند.

وی افزود: در شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی به میزبانی بوشهر، استان‌های اصفهان، سمنان، همدان، اردبیل، خراسان شمالی و کرمان حضور خواهند داشت.

امیرپور تربیت اعضای قصه‌گو را نشانه‌ای از مقبولیت این فعالیت در مراکز کانون دانست و عنوان کرد: در کنار مربیان، اعضای کانون نیز با اشتیاق فراوان، ضمن مطالعه کتب مختلف، از ابزار قصه‌گویی برای بیان مفاهیم تربیتی و داستان‌های مختلف آن استفاده می‌کنند.

وی برخورداری قصه از پیام‌های متناسب با گروه سنی مورد نظر، بهره‌مندی از قابلیت‌های روانی، زبان تصویری و تناسب آن با ارزش‌های والای انسانی، فضاسازی مناسب برای شروع قصه، خلاقیت در سازماندهی، نوآوری در شیوه اجرا، توانایی بیان آن متناسب با درک، فهم و حوصله مخاطب و بیان آن با صدایی رسا را از ویژگی‌های اجرای یک قصه‌ی خوب دانست.

امیرپور هدف از برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ قصه‌گویی را ترویج و اشاعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی با موضوع قصه‌های کهن، بازآفرینی متون کهن و معرفی قهرمانان حماسه ساز ایران زمین برای کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر قصه‌ را یک ابزار مهم تربیتی دانست و گفت: اعضای کودک و نوجوان کانون همچون گنجینه‌ای ارزشمند هستند که مربیان با بهره‌گیری از ابزار قدرتمند قصه مفاهیم تربیتی و اخلاقی مورد نظر را به راحتی به این مخاطبان منتقل می‌کنند.

انتهای‌پیام/66006/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول