اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه خبر داد

برگزاری شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با حضور برترین‌های قصه‌گویی‌ 18 و 19 دی ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

برگزاری شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در کرمانشاه

رضا موزونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با حضور برترین‌های قصه‌گویی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، قزوین، قم، خراسان‌جنوبی، خوزستان، چهارمحال بختیاری و مازندران، 18 و 19 دی‌ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با محوریت متون کهن بازنویسی شده از منطق‌الطیر عطار و کلیله و دمنه به زبان ساده برای کودکان و با موضوع «قهرمانان ایران از گذشته دور تا عصر حاضر» برگزار می‌شود.

موزونی ادامه داد: قصه‌گویان در این مسابقات در صورت کسب عناوین برتر جواز حضور در مسابقات کشوری و بین‌المللی را که امسال با حضور بیش از 15 کشور خارجی در تبریز برگزار می‌شود، را کسب می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: راه یافتگان مرحله استانی کرمانشاه نیز در سه بخش ‌آزاد، مربیان قصه‌گو و راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای سال‌های گذشته هستند. 

وی معصومه محمدی، اعظم کرمی، خیام احمدی، وحید خسروی، فرزانه لطیفی و فرانک حیاتی را به عنوان راه‌یافتگان منطقه‌ای معرفی کرد.

موزونی خاطرنشان کرد: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی، 26 و 27 آذر ماه سال‌جاری با حضور بیش از 50 شرکت‌کننده از سراسر استان برگزار شد.

موزونی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج قصه‌گویی به عنوان یک سنت دیرینه ایرانی و ابزار تربیتی بیان کرد و گفت: ایرانیان همیشه شب‌های طولانی زمستان را با قصه و قصه‌گویی سر کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان گفت: قصه‌گویی از معدود هنرهایی است که نیاز به ابزارهای خاص ندارد و هرجا قابلیت اجرا دارد که از این طریق می‌توان مفاهیم ارزنده دینی و اخلاقی را به نسل‌های آینده منتقل کرد. 

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول