اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی:

قصه‌گویی راهکاری برای گرایش کودکان به مسائل دینی است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: قصه‌گویی راهکاری مناسب برای گرایش کودکان به مسائل دینی است.

قصه‌گویی راهکاری برای گرایش کودکان به مسائل دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه بابا‌خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد:این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ قصه‌گویی، توانمند‌سازی مربیان از طریق ارتقای دانش قصه‌گویی، تولید متون مناسب قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان و تبادل تجربه میان قصه‌گویان برگزار شد.

وی بیان کرد: محورهای قصه‌گویی جشنواره شامل قهرمانان ایران، متون کهن و موضوع آزاد بود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی ادامه داد: این جشنواره در راستای اهداف تربیتی، پرورش فکر و حول محور‌های دینی، تربیتی، آموزه‌های اخلاقی و هویت ملی برگزار شد.

بابا‌خانی خاطر نشان کرد: امسال با رشد صددرصدی قصه‌گو مواجه بودیم به‌طوری که در بخش حضوری 60 نفر قصه‌گو و در بخش صوتی 45 نفر قصه‌گو حضور داشتند.

دبیر جشنواره قصه‌گویی خراسان‌رضوی یادآور شد: در بخش منطقه‌ای زهره اکبرآبادی از مرکز دو نیشابور با قصه به وسعت دریا، حکایت شهادت شهید دریا قلی‌سورانی و در بخش مربیان، ثریا یوسفی از مرکز دو نیشابور با قصه سیا کوچولو، اعظم خزاعی از مرکز دو گناباد، منیره هاشمی از مرکز پنج مشهد، زهرا پاشایی از مرکز چهار مشهد، در بخش آزاد صدیقه مجتهد‌پور از گناباد و در بخش برگزیدگان پیشین مرضیه کلانترنژاد از تربت حیدریه حائز رتبه برتر شده و به مرحله منطقه‌ای در شهرستان رشت راه پیدا کردند.

باباخانی ادامه داد: بی‌شک خداوند در سوره‌های متعدد قرآن از طریق نقل داستان گذشتگان سعی در تربیت و اصلاح رفتار انسان داشته است.هدف از بیان قصه در قرآن برخلاف قصه‌های معمولی دیگر تذکر و بیداری است و مکرر در قرآن با آیات (فاعتبرو یا الولابصار فاعتبرو یا الولابوالباب) به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: والدین و مربیان می‌توانند با بیان قصه‌های قرآنی، زمینه رشد شناختی کودک و با ارائه قصه‌های آموزنده و جذاب به ساخت الگوی ذهنی آنان با گرایش‌های معنوی زمینه علاقه و انگیزه کودک را به مسائل دینی فراهم کنند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول