اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل مطرح کرد

قصه‌گویی؛ هنری ماندگار برای تربیت کودکان/ سوق‌بخشی کودکان به بازی‌های سنتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: هنر ارزشمند و ماندگار برای تربیت کودکان و نوجوانان هنر قصه‌گویی است که می‌تواند در شخصیت‌بخشی به آنها مؤثر باشد.

قصه‌گویی؛ هنری ماندگار برای تربیت کودکان/ سوق‌بخشی کودکان به بازی‌های سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری عصر امروز در نشست برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی و پویانمایی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل اظهار داشت: کودکان امروز در مسیر تربیتی خود به شاخص‌ها و الگوهای رفتاری، تربیتی و آموزشی نیاز دارند تا با نگاه نافذ به آنها بتوانند خط و خطوط زندگیشان را پیدا کرده و ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: کودکان به عنوان معصوم‌ترین قشر جامعه و نسل پاک آینده باید به سرشت و انگیزه‌ای مجهز شوند که در آن نور ایمان، اخلاق و تربیت صحیح برای تعالی و رشد مطلوب آنها فراهم آید.

جعفری به سرشت پاک و فطرت خدایی کودکان و نوجوانان و ضرورت دقت خانواده‌ها برای جلوگیری از لغزش‌ها و اشتباهات احتمالی اشاره کرد و افزود: اگر در نظام غرب در حوزه تربیت کودکان با نارسایی‌هایی روبه‌رو هستیم به دلیل ناآگاهی پدران و مادرانی است که از فرزندانشان غفلت کردند.

این مسئول از تلاش مربیان مهدهای کودک و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارایه الگوهای ارزشی و معنوی قدردانی کرد و ادامه داد: هر ارزشی که از راه هنر انتقال یابد؛ ماندگاری بی‌بدیل دارد.

وی اضافه کرد: کودکان باید به جای گرایش به بازی‌های غربی سرگرم بازی‌های سنتی، آیینی، بومی ما شوند که در آن تبلوری از صفا، مهربانی و صمیمیت را می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با یادآوری اینکه در عرصه تربیتی کودکان و نوجوانان امروز بهترین و گیراترین ابزار معرفی زندگی ائمه اطهار است، بیان کرد: ماه محرم و صفر بهترین فرصت است تا بتوانیم مکتب ارزشی اسلام را که در آن تربیت کودکان اصلی‌ترین محکمات است، بیان کرده و به نمایش بگذاریم.

در این نشست مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره‌های قصه‌گویی و پویانمایی استان یادآور شد: اگر رهبر معظم انقلاب بر مهندسی فرهنگی تاکید دارند به آن دلیل است که  باید مبانی فرهنگی خودمان را چنان قوی کنیم تا با غلبه بر سایر حوزه‌ها بتوانیم فرهنگمان را پاسداری کنیم.

ناهید الله‌وردی‌زاده با یادآوری اینکه غفلت از حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند آسیب‌های متعددی را به همراه داشته باشد ضرورت توسعه فرهنگی و گسترش کارهای زیربنایی در این حوزه را ضروری اعلام کرد.

وی با یادآوری اینکه مربیان در جبهه مقدم فرهنگی در تربیت نسل آینده باید بصیر و هوشیار باشند، گفت: مبادا نسل آینده ما در نابسامانی‌های فرهنگی جامعه گرفتار آفات سهمگین شوند.

انتهای پیام/62006/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول