اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود

جشنواره قصه‌گویی و پویانمایی کودکان در اردبیل

خبرگزاری فارس: شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی و پنجمین جشنواره پویانمایی کودکان و نوجوانان استان اردبیل آغاز شد.

جشنواره قصه‌گویی و پویانمایی کودکان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جشنواره که عصر امروز و با فعالیت گروه‌های مختلف هنری آغاز شد، قصه‌گویانی از شهرهای مختلف استان و همچنین هنرمندان پویانمایی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و بهتر و شایسته به رخ می‌کشند.

محمد علیش‌پور، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در مراسم آغازین این جشنواره گفت: بعد از مرحله شهرستانی، مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی و پویانمایی در اردبیل برگزار می‌شود تا نفرات منتخب به جشنواره‌های ملی و سراسری راه یابند.

وی خاطرنشان کرد: در شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی استان، بیش از 31 نفر قصه‌گو به مرحله استانی راه یافتند که از بین آنها 9 نفر به عنوان قصه‌گویان برتر انتخاب و راهی مسابقات منطقه‌ای و کشوری می‌شوند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل تصریح کرد:‌ در بخش پویانمایی نیز 48 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره پویانمایی کودکان و نوجوانان به استان راه یافته بود که شش اثر به عنوان آثار برتر برگزیده می‌شوند که راه‌یافتگان در مرحله منطقه‌ای رقابت می‌کنند.

علیش‌پور با اعلام اینکه این جشنواره‌ها به مدت سه روز در مرکز استان اردبیل برگزار می‌شود، عنوان کرد: ‌نفرات برتر به مرحله منطقه‌ای جشنواره‌ها که در بوشهر اجرا می‌شود، راه می‌یابند.

وی اضافه کرد: آنچه که در این بین برای ما یک اصل و اساس به شمار می‌رود، توجه به توانمندی هنرمندان و فعالان عرصه هنر کودکان و نوجوانان است که این جشنواره‌ها بستری را فراهم می‌آورد تا توانمندی‌هایشان بهتر ظهور و بروز پیدا کند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما بیش از هرزمان دیگر، باید به تقویت روحیه نشاط و سرزندگی کودکان و نوجوانان خود همت کنیم و مراقب باشیم تا این روحیه به انحراف و یا حرکت‌های نامطلوب و نامناسب کشیده نشود.

در این جشنواره شرکت‌کنندگان، اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان را مورد تأکید قرار داده و از قصه‌گویی به عنوان تجلی توان شنیداری و تربیتی سالم یاد کردند که بیشتر کودکان را با طبیعت قصه و داستان‌گویی سازگار می‌کند.

در این جشنواره قصه‌گویان برتر استان و همچنین فعالان هنر انیمیشن سعی کردند با تنوع آثار و تولیدات خود، سرگرمی خوبی را برای نسل آینده به وجود آورند.

انتهای پیام/62006/ذ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول