اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

فتنه 88 حاصل 10 سال برنامه‌ریزی استکبار بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه سال 88 حاصل حداقل 10 سال برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی دشمنان و استکبار علیه نظام اسلامی بود.

فتنه 88 حاصل 10 سال برنامه‌ریزی استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله محسن حیدری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی، روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت، اظهار داشت: در این فتنه، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها قصد فروپاشی نظام را داشتند، بلکه به چالش کشیدن دین اسلام را هدف قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: حماسه 9 دی روز  بصیرت به راستی یوم الله است و باید چنین روزی را برای همیشه گرامی بداریم و برکات آن را فراموش نکنیم.

به گفته امام جمعه موقت اهواز، یوم الله روزی است که دست الهی از آستین بندگان خویش بیرون آمده و جبهه حق، علیه باطل پیروز ‌شد و حماسه 9 دی نیز الحق که یوم الله و در تاریخ ماندگار است.

حیدری تصریح کرد: سیل خروشان جمعیت مردم  ولایتمدار در 9 دی ماه 88 در مقطع بعد از انقلاب اسلامی سابقه نداشت و حضور پرشور مردم در این روز به برکت خون امام حسین (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه چندین عامل در این فتنه دست داشتند، عنوان کرد: نظام سلطه جویی استکبار به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری دولت‌های غربی و عربی و همچنین عوامل ضد انقلاب و منافقان در این فتنه دست داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این عوامل تلاش کردند با هدایت استکبار جهانی پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را سست کنند که البته با حضور میلیونی مردم در صحنه موفق به این کار نشدند.

حیدری عنوان کرد: متاسفانه در جریان این حوادث، عوامل خود فروخته‌ای که در زمان  انقلاب نان و نمک امام خمینی (ره) را خورده بودند هم شرکت داشتند که نمک خوردند و از خط ولایت خارج شدند و نمکدان  را شکستند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از بیانات خود به اثرات این جریان اشاره کرد و ایجاد روحیه بردباری، صبر و شکیبایی و بیداری اسلامی که  در دنیا رخ داده است از برکات این حماسه برشمرد.

حیدری در مقابل، رکود در برنامه‌های جاری و توسعه کشور در مدت هشت ماه جنگ نرم و حوادث پس از انتخابات را از پیامدهای منفی این جریان عنوان و خاطرنشان کرد: خروش مردم در 9 دی و بیداری و هوشیاری آنها بود که خشم آمریکا و ایادی او را برانگیخت و آنها نیز تحریم‌هایی را علیه کشور‌مان تصویب کردند.

انتهای پیام/72004/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول