اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

توسعه قزوین با تهدید قیمت زمین روبه‌رو است

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: در توسعه شهر قزوین با تهدید قیمت زمین و مسکن روبه‌رو هستیم.

توسعه قزوین با تهدید قیمت زمین روبه‌رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی اظهار داشت: ما همیشه در توسعه شهر قزوین با تهدید قیمت زمین و مسکن روبه‌رو هستیم و این موضوع همیشه یک تهدید بوده و هست و برای اجرای بسیاری از پروژه‌هایی که نیاز به تملک دارند با توجه به قیمت زمین با مشکل مواجه هستیم.

شهردار قزوین اضافه کرد: به طور نمونه برای بلواری که می‌خواهیم در شهر قزوین احداث کنیم هزینه تملک آن در برخی مواقع پنج برابر هزینه‌ تملک در شهرهای دیگر است.

این مسئول ادامه داد: به طور مثال عوارضی که تاکنون در سال 91 برای کسب و پیشه جذب شده 870 میلیون تومان است که این درصد بسیار کمی از درآمدهای شهرداری را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: پس برای این تهدید باید برنامه‌ریزی شود و تنها برنامه‌ریزی که در قانون برای این موضوع پیش‌بینی شده است واگذاری زمین‌های معوض است.

نصرتی یادآور شد: در حال حاضر برای اتمام برخی از پروژه‌های در دست اجرا از جمله بافت فرسوده هادی‌آباد، امامزاده حسین (ع)، پارک شقایق، فاز سه بوستان بانوان و تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و غیره برای همه این‌ها نیاز به زمین معوض داریم.

شهردار قزوین افزود: واگذاری زمین‌های معوض و حمایت از سرمایه‌گذار از موضوعات مهمی بوده که نیاز به حمایت نمایندگان مجلس است و با توجه به اینکه شهر قزوین در آخرین آمار از لحاظ جایگاه گردشگری جزو 20 شهر نخست کشور نبوده و با حمایت‌ها و تسریع این امور با توجه به ظرفیت‌های عظیم شهر قزوین باید به جایگاه در خور و شأن شهر قزوین برسیم.

این مسئول با اشاره به تأمین منابع مالی جدید در سال‌های اخیر گفت: شهرداری قزوین به هر شیوه‌ای که توانسته در زمینه تأمین منابع مالی ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک چند پروژه شاخص از جمله تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع)، المان میدان مینودر، بلوار ابوترابی و تقاطع کوثر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

نصرتی متذکر شد: اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد شهرداری قزوین می‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را بر اساس یک زمان‌بندی مشخص به نتیجه برساند.

شهردار قزوین اذعان داشت: شعار اصلی ما توسعه پایدار شهر قزوین است و ما امانتدار آیندگان هستیم و در توسعه شهر قزوین به دنبال این نیستیم که در 10 سال آینده مانند برخی از شهرها با مشکل ترافیک و آلودگی هوا مواجه شویم و به هیچ عنوان این مسیر را دنبال نخواهیم کرد و بر اساس برنامه چشم‌انداز در حرکت هستیم تا از مسیر منحرف نشویم.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول