اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین مطرح کرد

کاهش حجم پساب شهری و صنعتی قزوین با مدیریت صحیح

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: اینکه امروز میزان حجم پساب شهری و صنعتی در استان قزوین کاهش یافته است به این معنا است که در مصرف آب مدیریت صحیح صورت گرفته است.

کاهش حجم پساب شهری و صنعتی قزوین با مدیریت صحیح

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید نادری در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان قزوین که با موضوع نحوه بهره‌برداری از میزان پساب تولیدی در مبادی مختلف که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در بین مردم جامعه نقش بی بدیلی در کاهش سرانه مصرف آب در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان  ایفا کرده است، باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص پساب شهری و صنعتی استان قزوین برای افق 1415 مبتنی بر اطلاعات و آمارهای دقیق باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای نظام جدید توزیع پساب باید برآوردهای دقیقی صورت گیرد، عنوان کرد: بنا بر این باید در جلسات کارشناسی از کلی گویی پرهیز کرد و تصمیم‌گیری‌ها را بر مبنای ارقام و آمارهای واقعی اتخاذ کرد تا بتوانیم پاسخگوی متقاضیان این حوزه در بخش‌های مختلف باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین با بیان اینکه اولویت‌بندی و تخصیص آب به بخش‌ها و محورهای مختلف باید دارای توجیه اقتصادی باشد، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید براساس میزان اقتصادی بودن تخصیص آب در بخش‌های مختلف به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای اولویت‌بندی پساب‌های شهری و صنعتی استان قزوین بپردازند.

نادری در پایان خاطر نشان کرد: مشاور طرح باید افق روشنی را برای پساب استان در فواصل زمانی 5 سال تا افق 1415 طراحی و ترسیم کند تا به راحتی بتوان در خصوص تخصیص پساب و اولویت‌های آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام/77001/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول