اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

قزوین ظرفیت پذیرش مسئولیت‌های ملی را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: این ظرفیت در استان قزوین وجود دارد که بسیاری از مسئولیت‌های ملی را پذیرا باشد، همان‌طور که در بسیاری از بخش‌های صنعت، کشاورزی و حتی خدمات عمومی مسئولیت ملی پذیرفته است.

قزوین ظرفیت پذیرش مسئولیت‌های ملی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان قزوین که با حضور مسئولان پارک علم و فناوری قزوین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان از مجموعه‌ای از جوانان خلاق و با استعداد تشکیل شده است که با تکیه بر تجربه پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف دور هم جمع شده‌اند تا ایده‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به اینکه این همکاری و هماهنگی جوانان متفکر استان قابل تقدیر است، افزود: بنا بر این مسئولان استان نیز در راستای حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت تلاش خود را دارند تا شاهد موفقیت این عزیزان در عرصه‌های مختلف باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: قطع یقین طرز تفکر همکاری با این جوانان خلاق در مجموعه استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین نیز نهادینه شده است.

استاندار قزوین عنوان کرد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌های مختلف از جمله صدور پروانه، مجوز و حتی خرید اقلام تولیدی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

عجم با تأکید بر تعیین و اولویت‌بندی نیازمندی‌های دستگاه‌ها در بخش‌ها و محورهای مختلف و ارائه آن به شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید شرح خدمات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنند و امکان مقایسه محصولات تولیدی را با همتای مشابه برای مشتریان فراهم کنند.

وی افزود: البته سطح انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید متناسب با ضوابط حاکم باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همواره به مدیران و مسئولان استان در خصوص رفع مشکلات مردم تأکیدات زیادی شده است، اظهار داشت: این وظیفه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان است که علاوه بر اینکه باید مشکلات مردم را به بهترین نحو و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که در این راستا هزینه کم‌تری نیز توسط مردم صرف شود.

استاندار قزوین ادامه داد: در راستای تحقق این امر در برخی از موارد به مدیران اجازه داده شده است تا از قوانینی که به نفع مردم است به منظور رفع مشکلات آنان استفاده کنند که البته خوشبختانه این طرز فکر و روحیه در مدیران استان وجود دارد و عملکردی که تاکنون داشته‌اند صحت این موضوع را ثابت می‌کند.

عجم عنوان کرد: البته ممکن است در برخی موارد برداشت درستی از ضوابط و مقررات وجود نداشته باشد که باید اصلاح شود؛ جاهایی نیز ممکن است خلاءهای قانونی وجود داشته باشد که باید ترمیم شود، در برخی از موارد نیز به معنای واقعی دست مدیر بسته است، در این حالت نیز چنانچه از طریق بنده و یا معاونین بنده برخی از مشکلات برطرف می‌شود، حاضر به همکاری هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: حتی در برخی از موارد نیز استان قزوین در پذیرش مسئولیت ملی پیشقدم شده و به موجب مصوبات هیئت دولت وظیفه انجام بسیاری از مسئولیت‌های ملی را پذیرفته است.

استاندار قزوین عنوان کرد: لذا قدرت ریسک‌پذیری مدیران و پذیرش هزینه‌های مسئولیت، قدرت قابل قبولی است که در استان قزوین وجود دارد و با همفکری و ارائه راهکارهای مناسب حتی می‌توان این قدرت ریسک پذیری را نیز افزایش داد.

عجم افزود: لازمه و راهکار افزایش قدرت ریسک‌پذیری نیز در گرو ایجاد تعامل سازنده بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان است و از این طریق می‌توان بستر افزایش قدرت ریسک پذیری را فراهم آورد.

وی با تأکید بر نقش کارگروهی برای نیل به اهداف خاطرنشان کرد: چنانچه برنامه‌ها در قالب یک تیم منسجم برنامه‌ریزی نشود، قطع یقین بیم دچار روزمرگی شدن وجود دارد، لذا در استانداری نیز معاونتی تحت عنوان معاونت برنامه‌ریزی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد امور دچار روزمرگی صد در صدی شوند، اما گاهی اوقات نیز ممکن است در برخی موارد این روزمرگی به وجود آید.

استاندار قزوین در پایان بر تعامل هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

انتهای پیام/77001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول