اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین خبر داد

نصب و راه‌اندازی سامانه ساترا در استان قزوین

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین از نصب و راه‌اندازی سامانه ساترا در استان قزوین خبر داد.

نصب و راه‌اندازی سامانه ساترا در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید نادری در جلسه ارزیابی شاخص‌های توسعه و رصد آمایش که در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از بین 31 استان کشور سه استان قزوین، بوشهر و آذربایجان شرقی موفق شدند زودتر از سایر استان‌ها کارهای مطالعاتی مربوط به سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) را به انجام برسانند.

وی افزود: به همین دلیل دفتر آمایش منطقه‌ای معاونت نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد داد که سامانه‌ای که قبلا مورد بررسی قرار گرفته و آماده بهره‌برداری بود، در این سه استان نصب و راه‌اندازی شود که شاهد بهره‌برداری از این سامانه در استان قزوین هستیم.

به گفته این مسئول این سامانه در سال آینده باید در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین با اشاره به اهداف راه‌اندازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) از سوی نهاد ریاست جمهوری گفت: سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) از سوی نهاد ریاست جمهوری با هدف ارزیابی شاخص‌های توسعه در سطوح ملی، دستگاهی، استانی و محلی در استان‌ها نصب می‌شود و از سال آینده تمامی اطلاعات و آمارهای مرتبط با شاخص‌های توسعه و آمایش باید در این سامانه وارد و مورد سنجش و اندازه‌گیری قرار گیرد.

نادری ادامه داد: رصد و ارزیابی شاخص‌های توسعه و آمایش می‌تواند چراغ راهنمای مدیران و برنامه‌ریزان کشوری و استانی باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با آموزش و تربیت کارشناسان زبده حداکثر همکاری را در ارائه اطلاعات دقیق و جامع در راستای استفاده حداکثری از قابلیت‌های این سامانه در مسیر توسعه و پیشرفت استان داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت نصب و راه‌اندازی این سامانه در استان قزوین خاطر نشان کرد: این سامانه نقش موثری در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیران در برنامه‌ریزی‌های توسعه دارد و باید زیر ساخت‌های این سامانه در فاصله زمانی کوتاهی در استان فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: قزوین جزو 5 استان برتر کشور در اجرای طرح آمایش و نصب این سامانه می‌باشد که همگام با سایر استان‌ها می‌تواند در این حوزه نیز قدم‌های موثری در مسیر توسعه و پیشرفت ملی و استانی بردارد.

انتهای پیام/77001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول