اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنعت و تجارت شهرستان سراب خبر داد

قیمت تمام شده سیب زمینی در سراب 2950 ریال

خبرگزاری فارس: مدیر صنعت و تجارت شهرستان سراب با اشاره به اینکه نرخ تمام شده سیب‌زمینی برای تولید هر کیلوگرم 2 هزار و 950 ریال گفت: سیب‌زمینی‌کاران سراب در تولید هر کیلو سیب‌زمینی 650 تا یک‌هزار و 750 ریال ضرر می‌کنند.

قیمت تمام شده سیب زمینی در سراب 2950 ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داود رفیقی صبح امروز با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت سیب‌زمینی شهرستان سراب در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: میزان برداشت سیب‌زمینی در شهرستان سراب 122هزار تن است که با توجه ضایعات 4 هزار تنی همچنین کسر میزان مصرف در شهرستان، میزان مازاد سیب‌زمینی شهرستان سراب بیش از100 هزار تن است.

وی، سیب‌زمینی نوع «آگر» را بیشترین سیب‌زمینی تولیدی در شهرستان با 90درصد از کل تولید شهرستان عنوان کرد و افزود: 10 درصد باقیمانده سیب‌زمینی تولیدی در شهرستان سراب از نوع «ساتینا»، «مارفونا»‌و «آلمرا» است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب با اشاره به اینکه نرخ تمام شده سیب‌زمینی برای تولید هر کیلوگرم 2 هزار و950 ریال و نرخ عمده فروشی هر کیلوگرم از یک‌هزار و 200 ریال تا 2 هزار و 300 ریال متغیر است،تصریح کرد: سیب‌زمینی‌کاران شهرستان سراب در تولید هر کیلو سیب‌زمینی 650 تا یک‌هزار و 750 ریال ضرر می‌کنند.

رفیقی، اختصاص یارانه صادراتی همچنین اختصاص یارانه حمل و نقل برای سیب‌زمینی را از پیشنهادات و راهکارهای کوتاه‌مدت برای حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران عنوان کرد.

ارسال نمونه سیب‌زمینی سراب به کویت

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، به اقدامات انجام گرفته برای بهبود وضعیت بازار سیب‌زمینی اشاره کرد و افزود: پرداخت یارانه حمل و نقل داخلی بین استانی در جلسه نهم آبان 91 شورای نظارت و تنظیم بازار استان آذربایجان‌شرقی به تصویب رسیده و به معاونت توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت منعکس شد که متاسفانه خبرهای خوشایندی از نهایی شدن آن شنیده نمی‌شود.

رفیقی، از ارسال نمونه سیب‌زمینی شهرستان سراب به کشور کویت برای استفاده در فرآوری خبر داد و گفت: طرف خارجی به دلیل مشکل ترکیبات از خرید سیب‌زمینی این شهرستان منصرف شد.

ارسال 2.5 تن سیب زمینی به کارخانه چیپس در بناب

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، از ارسال حدود 2.5 تن سیب‌زمینی به کارخانه چیپس بناب خبر داد و افزود: به دلیل مشکل ترکیبات امکان استفاده فرآوری مقدور نشد.

رفیقی، پیگیری لازم و ارسال نمونه به واحد فرآوری استان اردبیل با وجود تولید و انباشت انبوه سیب‌زمینی در آن استان همچنین خرید 343 تن سیب‌زمینی از طریق سازمان تعاون روستایی و ارسال به سایر شهرستان‌ها از قرار هر کیلو 2 هزار و 300 ریال را از دیگر اقدامات انجام گرفته برای بهبود وضعیت بازار سیب‌زمینی در شهرستان سراب عنوان کرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، اعلام لیست اسامی و مشخصات تعدادی از تولیدکنندگان عمده سیب‌زمینی شهرستان به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور و پیگیری لازم در زمینه خرید سیب‌زمینی از کشاورزان توسط شرکت‌های صادراتی و استفاده‌کنندگان از تسهیلات برای خرید سیب‌زمینی شهرستان را از دیگر موارد حمایتی مدیریت صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب از سیب‌زمینی‌کاران شهرستان عنوان کرد.

خرید 4 هزار تن سیب‌زمینی توسط شرکت‌های صادراتی

وی افزود: با پیگیرهای صورت گرفته تاکنون حدود 4 هزار تن سیب‌زمینی توسط شرکت‌های صادراتی و استفاده‌کنندگان از تسهیلات برای خرید از کشاورزان شهرستان سراب خریداری شده است.

رفیقی، تعیین کارگروه با حضور ادارات ذی‌ربط و کارشناسان امر در بخش دولتی و خصوصی همچنین استفاده از نظرات فارغ‌التحصیلان این بخش برای مطالعه آماری، ترویج روش اصلاح کشت از لحاظ کمی و کیفی و اصلاح بذر را در زمینه حل ریشه‌ای بازار سیب‌زمینی ضروری دانست.

وی تصریح کرد: در صورت اصلاح کیفی، بسته‌بندی مناسب و نرخ تمام شده پایین امکان رقابت در بازارهای هدف با سایر رقبا فراهم خواهد شد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، با توجه به اعلام آمادگی معاونت برنامه‌ریزی استانداری و ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار حمایت ویژه و جدی از سرمایه‌گذاری در این بخش همچنین با توجه بهره مندی شرکت‌های صادراتی از تسهیلات بانکی خواستار الزام آنها به خرید محصول سیب‌زمینی شد.

انتهای پیام/60008/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول