اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین:

حجم پساب شهری و صنعتی استان قزوین کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین گفت:حجم مقادیر پساب شهری و صنعتی استان قزوین در حال حاضر کاهش یافته است.

حجم پساب شهری و صنعتی استان قزوین کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن مبارکی در جلسه کارگروه امور اقتصادی که امروز در استانداری قزوین برگزار شد، در ارتباط با نحوه بهره‌برداری از میزان پساب تولیدی استان در مبادی مختلف اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گفته طی سال‌های اخیر نحوه بهره‌برداری از میزان پساب تولیدی استان در مبادی مختلف اعم از بیدستان، محمدیه، شهر صنعتی البرز و قدیم آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد مشاور شرکت آب منطقه‌ای مطالعات لازم در این زمینه را انجام داده و اطلاعات به دست آمده را در جلساتی که بدین منظور برگزار خواهدشد، مطرح نماید.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به توافقات به عمل آمده با اعضای کارگروه مقرر شد، به منظور بررسی موارد زیست محیطی، فنی و اقتصادی طرح انتقال پساب تصفیه خانه‌های شهرستان البرز و قزوین، گزینه‌های مطرح شده توسط مشاور شرکت آب منطقه‌ای مورد بررسی اعضای کارگروه قرار گیرد و یکی از آن‌ها انتخاب شود.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی ادامه داد: طی جلسه‌ای که با حضور کمیته فنی کارشناسی متشکل از کارشناسان استانداری، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، آبفای شهری، اداره کل امور محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مسکن و شهرسازی برگزار شد، بهترین گزینه مطرح شده از سوی مشاور برای اجرا انتخاب شد.

مبارکی اظهار داشت: در همین راستا  براساس برآوردهای اولیه، حجم مقادیر پساب شهری و صنعتی استان قزوین در حال حاضر کاهش یافته است که برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درخصوص اولویت‌بندی و تخصیص پساب در افق کوتاه مدت و چشم انداز بیست ساله کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی پساب شهری و صنعتی استان از سال 86 خاطر نشان کرد: این طرح در راستای ساماندهی پساب‌های شهری و صنعتی استان و پیشگیری از تبعات زیست محیطی در استان اجرا می‌شود و دستیابی به اهداف این طرح در گروه مطالعات دقیق و مستند بر پایه آمارها و اطلاعات واقعی از حجم پساب و نحوه تخصیص آن می‌باشد.

انتهای پیام/77001/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول