اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

آغاز ساخت 11 ایستگاه راه‌آهن رشت ‌ـ قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از آغاز ساخت 11 ایستگاه راه‌آهن مسیر رشت ‌ـ قزوین با اعتبار 35 میلیارد تومان خبر داد.

آغاز ساخت 11 ایستگاه راه‌آهن رشت ‌ـ قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در بازدید از قطعات راه‌آهن در دست احداث مسیر منجیل و لوشان اظهار کرد: ساخت خط آهن رشت ‌ـ قزوین دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای بهره‌برداری از راه‌آهن رشت‌ ـ قزوین زمان بهره‌برداری این پروژه را خرداد‌ماه سال آینده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تا‌کنون 400 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ملی هزینه شده است، گفت: برای تکمیل پروژه راه‌آهن رشت‌ ـ قزوین 350 میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.

به گفته هاشم‌نیا، برای ساخت راه‌آهن و خرید واگن‌ها مبلغ 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص یافته و مشکل مالی برای اجرای این طرح برطرف شده است.

وی با اشاره به ساخت 11 ایستگاه در مسیر راه‌آهن رشت ‌ـ قزوین خاطرنشان کرد: ساخت ایستگاه راه‌آهن رشت نیز در زمینی به وسعت 12 هکتار و زیربنای 5 هزار متر مربع با 35 میلیارد تومان آغاز شده است و مقرر شده با ساخت راه‌آهن رشت ‌ـ قزوین سالانه 3 میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار جا‌به‌جا شود.

به گفته این مسئول، خط آهن رشت ‌ـ قزوین 164 کیلومتر طول دارد و سرعت قطارهای مسافری که در این خط‌ آهن تردد می‌کند 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری 120 کیلومتر خواهد بود.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول