اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد بویراحمد:

اطلاع‌رسانی در پرداخت زکات ضعیف است / ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در روستاها

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در پرداخت زکات را ضعیف خواند و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی برای نهادینه کردن آن باید منسجم شوند.

اطلاع‌رسانی در پرداخت زکات ضعیف است / ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه شورای زکات بهزیستی شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار این شهرستان، رئیس کمیته امداد بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

زریر انصاری برگزاری جلسات زکات را مهم عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم 32 مرتبه به زکات اشاره شده است، توجه به زکات و نحوه پرداخت آن مهم بوده و می‌توان آن را برابر با نماز واجب دانست.

رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد قبولی نماز در پیشگاه خداوند متعال را منوط بر پرداخت زکات بیان کرد و گفت: پرداخت زکات باید در سطح جامعه نهادینه شود و جامعه و مردم نیاز به اطلاع‌رسانی کامل نسبت به پرداخت زکات دارند.

انصاری تاکید کرد: آثار و برکات نماز همواره با تبلیغات در سطح جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود که مسئولان و متولیان امر زکات باید به صورت هماهنگ و همسو در سطح جامعه حرکت کنند تا مردم در امر پرداخت زکات دچار انحراف نشوند.

وی همکاری نهادها و دستگاه‌های متولی در نحوه پرداخت زکات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: روحانیون، بخشداران، دهیاران و تمامی نهادهای ذی‌ربط با همکاری و هماهنگی با کمیته امداد برنامه‌های خود را در امر زکات رو به جلو سوق دهند و آن‌ها را به مرحله اجرا بگذارند.

در این نشست فرماندار بویراحمد اظهار کرد: زکات در چندین سال گذشته امری فراموش شده بود که در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته، بنابراین می‌توان با جذب روحانی در سطح روستاها به این امر کمک کرد.

محمد الفونه اذعان کرد: نحوه پرداخت زکات نیاز به اطلاع‌رسانی و همت و همراهی متولیان امر دارد تا نحوه صحیح پرداخت آن در بین مردم و جامعه نهادینه شود که جلسه مشترک با دهیاران در روستاها به منظور اطلاع‌رسانی اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: مسئولان به صورت مشترک و با توکل برخدا و توجه به اصل پرداخت زکات روستاها را برای پرداخت به موقع ساماندهی کنند.

انتهای پیام/82011/ب۲۰                         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول