اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سعدآباد:

مصادیق هزینه‌کرد زکات در جامعه تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سعدآباد گفت: مصادیق هزینه‌کرد زکات و اموال مشمول زکات در جامعه تبیین شود تا همه برای پرداخت این وجوه مشتاق شوند.

مصادیق هزینه‌کرد زکات در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد زکات سعدآباد اظهار داشت: زکات به طور مستقیم برای عمران، آبادانی و رفع نیازهای فقرا هزینه می‌شود، بنابراین باید مصادیق هزینه‌کرد زکات به شکل صحیح برای مردم تشریح شود.

امام جمعه سعدآباد ادامه داد: پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین دستورات اقتصادی دین اسلام محسوب می‌شود، به طوری که این حکم و سایر احکام الهی در کنار آن بیانگر کامل بودن دین اسلام است.

کشاورز بارگاهی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم به انواع دستورات دینی پایبند هستند، اما باید بیش از بیش مزایا و نتایج مثبت عمل کردن به احکام الهی در جامعه تبیین شود تا نسل جدید نیز به آنها پایبند شوند.

وی اذعان داشت: پرداخت زکات به عنوان یکی از احکام الهی بر دوش مسلمانان قرار گرفته، بنابراین باید بیش از بیش مصادیق هزینه‌کرد زکات و اموال مشمول زکات در جامعه تبیین شود تا همه برای پرداخت این وجوه مشتاق شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد نیز اضافه کرد: طبق موازین شرعی وجوه زکات باید برای تأمین مسکن فقرا، حل مشکل بدهکاران و کارگزاران زکات هزینه شود، همچنین یکی دیگر از مصادیق هزینه کردن زکات، آزاد کردن بندگان است.

حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی بیان داشت: باید در راستای جلب مشارکت مردم در این فریضه الهی فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کرد و محاسن پرداخت زکات و برکات آن را برای عموم تشریح کرد تا بیش از بیش اقشار مختلف جامعه برای به‌جا آوردن این تکلیف ترغیب شوند.

وی ابراز داشت: مردم این منطقه همواره در پرداخت زکات و کمک به همنوعان پیشگام بوده‌اند و به فضل خدا روزبه‌روز شاهد مشارکت بیشتر مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/2451/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول