اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور مطرح کرد

هدف‌گذاری برای جمع‌آوری 150 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کشور با اشاره به جمع‌آوری 93 میلیارد تومان زکات در 9 ماهه امسال، هدف‌گذاری ستاد در زمینه جمع‌‌آوری زکات را 150 میلیارد تومان تا پایان سال عنوان کرد.

هدف‌گذاری برای جمع‌آوری 150 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین نبی‌لو در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: بحث پرداخت زکات و تاثیرات مثبت ادای این فریضه الهی در جامعه باید از همان سنین کودکی آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: پرداختن به این فریضه الهی در کتب درسی مدارس می‌تواند در نهادینه‌ کردن و ترویج آن نقش بسزایی داشته باشد.

دبیر ستاد زکات با اشاره به جمع‌آوری 93 میلیارد تومان زکات در 9 ماهه امسال در سطح کشور، گفت: پیش‌بینی ستاد در زمینه جمع‌‌آوری زکات 150 میلیارد تومان تا پایان سال است.

نبی‌لو بیان داشت:‌ در حال حاضر شورای زکات در 31 مرکز استان و 612 شهرستان، بخش و دهستان کشور در راستای جمع‌آوری زکات فعال است.

به گفته وی، سال گذشته ‌هزار و 600 پروژه عمرانی در کشور انجام شد اما امسال احداث 4 هزار و 49 پروژه عمرانی و خدماتی در سطح کشور از محل وجوهات زکات اجرایی شده که تا پایان امسال یک‌هزار و 700 پروژه آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نبی‌لو خاطرنشان کرد: در سال گذشته 60 میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب مرمت، بازسازی، نوسازی و احداث مساجد، حسینیه، غسالخانه و کتابخانه شده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون بیش از 5 هزار و 820 پروژه مختلف از محل وجوه زکات در سطح کشور اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

دبیر ستاد زکات بر تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: امکانات توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور مهیا است که باید از آن‌ها به شیوه درست استفاده کرد.

به گفته وی، به‌منظور تحقق این مهم ضمن بسیج تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای، بیش از 16 هزار طلبه نیز آموزش و توجیه شده‌اند و برای تبلیغ این فریضه الهی به روستاها اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد زکات در ادامه بر انجام امور با محوریت مسجد تأکید کرد و گفت: اجرای طرح امداد محله با محوریت مساجد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است و با جدیت دنبال می‌شود.

دبیر ستاد زکات یادآوری کرد: وجوهات زکات در مناطق جمع‌آوری شده هزینه می‌شود و دولت موظف است معادل مبلغ زکات جمع‌آوری شده از زکات‌دهندگان را به‌منظور ساخت و تسریع در پروژه‌های عمرانی و خدماتی عام‌المنفعه هزینه کند.

نبی‌لو در پایان با اشاره به این‌که استان کردستان بعد از استان‌های گلستان و خوزستان از لحاظ شاخص جمع‌آوری زکات در رتبه سوم کشور قرار دارد، این موفقیت را نشان دین‌باوری مردم این خطه از میهن اسلامی دانست.

انتهای پیام/79002/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول