اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان کردستان:

زکات فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد/ ضرورت تبیین مصادیق هزینه کرد زکات

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد زکات استان کردستان گفت: فاصله‌های طبقاتی و برقراری عدالت اجتماعی از مهم‌ترین تأثیرات پرداخت زکات است که باید این مهم مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

زکات فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد/ ضرورت تبیین مصادیق هزینه کرد زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با دبیر ستاد زکات کشور در سنندج اظهار کرد: تطهیر روح و مال انسان‌ها در کنار حذف فاصله طبقاتی در بین نیازمندان و ثروتمندان از تأثیرات بسیار مهم پرداخت زکات است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات علاوه بر برطرف کردن مشکلات مادی فقرا، فقر فرهنگی و معنوی را از بین می‌برد و غنی‌سازی جامعه نیز در سایه احیای این امر محقق می‌شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، دلبستگی انسان به مال دنیا با پرداخت زکات کم می‌شود و گرایش انسان به سمت کارهای معنوی بیشتر خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی توسعه اجتماعی و کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر تأثیرات نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات دانست و افزود: خداوند متعال با واجب کردن پرداخت زکات زمینه را برای برآورد کردن نیازهای قشر محروم جامعه فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: نماز، روزه، زکات، صبر و بردباری، احیای امر به معروف و مقابله با منکرات از جمله مؤلفه‌هایی است که هر انسان مؤمن برای رسیدن به کمال باید آنها را در خود تقویت دهد.

وی تبیین مصادیق هزینه کرد زکات در جامعه را ضروری دانست و آن را موجب تقویت و توسعه فرهنگ زکات در جامعه خواند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، اگر چه وجوهات زکات به صورت مستقیم در راستای عمران، آبادانی و رفع نیازهای فقرا هزینه می‌شود اما لازم است تا مصادیق هزینه کرد آن به شیوه درستی برای مردم تبیین شود.

رئیس ستاد زکات استان کردستان از مردم استان کردستان به عنوان مردمی نوع‌دوست و متدین نام برد که همواره در بحث کمک به فقرا و نیازمندان و انجام کارهای عام‌المنفعه و خیرخواهانه پیش‌قدم بوده‌اند.

 حسینی‌شاهرودی در پایان جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات با محوریت مساجد افزایش اعتماد عمومی به دنبال دارد و به یقین این مسئله فرهنگ زکات در جامعه را احیا و نهادینه خواهد کرد.

انتهای پیام/79002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول