اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

اجرای 45 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: امسال 45 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در سطح روستاهای شهرستان نهاوند در حال اجرا است.

اجرای 45 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی پیش از ظهر امروز در ستاد اجرای زکات شهرستان نهاوند با اشاره به تأکیدات آیات و روایات مبنی بر اهمیت پرداخت زکات اظهار داشت: پرداخت زکات موجب پاکی زندگی و برکت در رزق و روزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 در نهاوند مبلغ 800 هزار تومان زکات توسط کشاورزان این شهرستان پرداخت شد، افزود: این در حالی است که تا سال 89 در نهاوند فقط 50 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده بود اما با فرهنگسازی این فریضه الهی و تبلیغات گسترده این میزان به 800 هزار تومان تا سال زراعی 90 افزایش یافت.

فرماندار نهاوند ادامه داد: این امر نشانگر آن است که اگر در امور، خیر تبلیغات کافی و اطلاع‌رسانی به موقع انجام شود مردم با تمام توان حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اجرای 45 پروژه عمرانی از محل زکات در سطح شهرستان نهاوند افزود: این تعداد پروژه در سال 90 با 800 میلیون تومان زکات در حال اجرا هستند که برای امسال یعنی سال زراعی 91 نیز زکات جمع‌آوری شده در این خصوص هزینه می‌شود.

امام جمعه نهاوند نیز پرداخت زکات را موجب صفای باطن و نشاط درونی دانست و ابراز داشت: اگر همه مردم زکات مال خود را پرداخت کنند در جامعه فقیری نخواهیم داشت، بنابراین باید از هر آن چه که در توان داریم برای نهادینه کردن این فریضه الهی به کار بندیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی اعتمادسازی توسط دستگاه‌های متولی مثل کمیته امداد را مهم خواند و افزود: اگر مردم و کسانی که زکات پرداخت می‌کنند به این نقطه برسند که زکات پرداختی در جای واقعی خود هزینه می‌شود سال به سال بر تعداد مشارکت مردمی در این زمینه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ارائه راهکارها و بسته‌های تشویقی توسط فرمانداری و کمیته امداد ابراز داشت: بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون به ویژه در ایام همزمان با برداشت محصولات برای نهادینه کردن این فریضه، مهم و اثرگذار است.

انتهای پیام/89016/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول