اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

آبخیزداری نقش مؤثری در توسعه پایدار کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: انجام فعالیت‌های آبخیزداری نقش مؤثری در توسعه پایدار بخش کشاورزی در این استان دارد.

آبخیزداری نقش مؤثری در توسعه پایدار کشاورزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی اظهار داشت: بی‌شک حفاظت از منابع آب و خاک مستلزم یک نگرش  سیستمی و متناسب با شرایط اکولوژیکی حوزه‌های آبخیز است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف باید برای هر حوزه یک مدل اکولوژیکی مناسب و مطابق با نیازها و شرایط منطقه تدوین شود.

این مسئول تصریح کرد: مدیریت صحیح در حوزه‌های آبخیز موجب می‌شود که تهدید سیل به یک فرصت تبدیل شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در حوزه‌های آبخیز وضعیت منابع آبی و حفاظت از منابع طبیعی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند به طوری که اگر پوشش گیاهی اعم از طبیعی و غیر طبیعی در یک حوزه آبخیز تحت مدیریت صحیح قرار گیرد، علاوه بر حفاظت خاک منطقه رودخانه‌های موجود در یک حوزه آبخیز دارای رژیم آبی پایدارتر و گل آلودگی کم‌تری خواهند داشت.

گودرزوند چگینی اذعان داشت: در صورت تبدیل نامناسب زمین‌های بالا دست حوزه‌های آبخیز، چرای مفرط مراتع و بهره‌برداری غیر اصولی عرصه‌ها تعادل طبیعی خود را از دست داده و شاهد وقوع سیل آب‌های مخرب، کاهش ظرفیت نگه‌داری و رطوبت خاک و تشدید خسارات ناشی از خشکسالی‌های طبیعی خواهیم بود.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول