اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه خواستار شد

رفع مشکلات پیش روی طرح‌های توسعه کشاورزی ارومیه

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: مشکلات پیش روی طرح‌های توسعه کشاورزی ارومیه که شامل کمبود آب و زمین است در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود.

رفع مشکلات پیش روی طرح‌های توسعه کشاورزی ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی ارومیه که با حضور فرماندار ارومیه، نمایندگان مجلس ارومیه در شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و حمایت از طرح‌های توسعه کشاورزی توسط دولت گام مؤثری در توسعه کشاورزی است.

وی با اشاره به معرفی طرح‌های توسعه کشاورزی به بانک‌های عامل، تصریح کرد: برای این منظور از اواخر سال گذشته برای جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف کشاورزی اقدامات شاخصی در حال انجام است.

فرماندار ارومیه با اشاره به ظرفیت‌های متعدد در این حوزه، افزود: با توجه به وجود بسترهای لازم در حوزه کشاورزی ارومیه لازم است تا مسئولان این حوزه با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه کشاورزی استان گام بردارند.

این مسئول با اشاره به ایجاد بسترهای لازم در این زمینه خاطر نشان کرد: دولت در راستای ایجاد بسترهای لازم در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است.

شریف‌نژاد خواستار پیگیری مسائل کلان این طرح توسط نمایندگان مجلس شد و گفت: برای توسعه کشاورزی ارومیه باید نمایندگان مجلس نیز اقدامات مؤثری در این خصوص انجام دهند.

فرماندار ارومیه با تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل در زمینه واگذاری تسهیلات، بیان داشت: بانک‌های عامل همکاری خوبی با ستاد توسعه کشاورزی استان دارند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در این زمینه، تصریح کرد: برخی مشکلات ساختاری در اجرای این طرح وجود دارد که نیازمند هماهنگی و تعامل بیش‌تر مسئولان ذی‌ربط و دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

این مسئول با اشاره به کمبود آب در برخی از مناطق ارومیه، افزود: برخی از مناطق به عنوان دشت‌های ممنوع شناخته شده‌اند که در این اراضی محدودیت زمین و آب داریم.

شریف‌نژاد با اشاره به مشکلات پیش روی طرح توسعه کشاورزی در ارومیه، خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه‌های کارشناسی در حوزه آب می‌توان بخش عمده‌ای از این مشکلات را رفع کرد.

فرماندار ارومیه بر لزوم بهره‌مندی بخش کشاورزی از سیستم‌های نوین اشاره کرد و اذعان داشت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند گام مؤثری در راستای بهبود وضعیت کشاورزی و راندمان آبیاری بردارد.

انتهای پیام/61001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول