اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

76 حوزه آبخیزداری در استان اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان با مساحت 7.10 میلیون هکتار دارای 76 حوزه آبخیزداری است.

76 حوزه آبخیزداری در استان اصفهان وجود دارد

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های پیشگیرانه اثرات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی به میزان بسیاری کاهش می‌دهد، اظهار کرد: مسئولان استان با اجرای طرح‌های آبخیزداری درصدد پیشگیری و کنترل اثرات ناشی از خشکسالی و وقوع سیل در استان هستند.

وی اضافه کرد: تقویت طرح‌های آبخیز‌داری به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان برای پیشگیری از اثرات خشکسالی و سیل به شمار می‌رود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با مساحت 7.10 میلیون هکتار دارای 76 حوزه آبخیزداری است، تصریح کرد: تاکنون مطالعات تفصیلی اجرایی در 2.5 میلیون هکتار از این اراضی توسط منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین در حدود 1.6 میلیون هکتار از این اراضی نیز اقدامات اجرایی در حوزه آبخیزداری صورت گرفته است، ادامه داد: در حدود 3.5 میلیون هکتار از این اراضی نیز مطالعات توجیهی صورت گرفته است و کنترل 350 میلیون متر مکعب سیلاب طی سال‌های گذشته در استان از مهم‌ترین نتایج اجرای این اقدامات در این حوزه‌ها به شمار می‌رود.

شیشه‌فروش تاکید کرد: جلوگیری از فرسایش خاکی و کنترل آن در مراحل اجرایی نیز از دیگر نتایج این اقدامات در حوزه‌های آبخیزداری استان تلقی می‌شود و سال گذشته نیز حدود 1.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق مختلف استان در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات مکانیکی و بیولوژیکی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری استان به شمار می‌رود، افزود: تاکنون عملیات بیولوژیکی در حدود 20 هزار هکتار از این اراضی صورت گرفته است که بذر‌کاری و علوفه کاری از اقدامات صورت گرفته در حوزه عملیات بیولوژیکی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول