اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری استان سمنان:

اعتبارات آبخیزداری در سمنان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: اعتبارات امسال حوزه آبخیزداری استان باید افزایش یابد.

اعتبارات آبخیزداری در سمنان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، محمدهادی نوچه اجرای عملیات آبخیزداری برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب‏ها را ضروری دانست.

وی افزود: حفاظت و کنترل خاک، کنترل هرزآب‏ها، کاهش خطرات سیل و بالا رفتن ضریب نفوذ آب در خاک در کنار تقویت سفره‏های آب‏های زیرزمینی و کنترل روان‏آب‏ها در گرو اجرای طرح‏های آبخیزداری است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر لزوم اجرای عملیات بیولوژیکی نظیر بذرپاشی، کپه‏کاری، نهال‏کاری و عملیات بیومکانیکی شامل بانکت‏بندی و ترانس‏بندی در کنار عملیات مکانیکی از جمله ساخت بندهای رسوب‏گیر ‏‎و ذخیره‏ای، احداث دیوار ساحلی رودخانه‏ها و پخش سیلاب در آبخوان‏ها تاکید کرد.

وی افزود: اجرای طرح‏های آبخیزداری در کاستن میزان خسارت‏های ناشی از سیل بسیار تاثیرگذار است.

نوچه تخصیص اعتبارات ویژه به این بخش را در استان سمنان مهم دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح‏ها نیازمند نگاه ملی بوده و مشارکت مردمی برای اجرای آنها ضعیف است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بخش خصوصی هیچ‏گاه در این حوزه سرمایه‏گذاری نمی‏کند و سرمایه‏گذاری در این بخش سودی ندارد و تنها نگاه حاکمیتی در این حوزه دخیل است.

نوچه اعتبارات بخش ملی و استانی در بخش آبخیزداری در سال گذشته را 90 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: از این رقم، 33 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول