اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر خواستار شد

اختصاص 100 میلیارد تومان به طرح‎های آبخیزداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار به اجرای پروژه‎های آبخیزداری می‌توانیم بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کم‎آبی را مرتفع کنیم.

اختصاص 100 میلیارد تومان به طرح‎های آبخیزداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر هوشنگ شریفی صبح امروز در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین مسائل و مشکلات در بخش آب با اجرای پروژه‎های آبخیزداری رفع می‎شود و اگر این اعتبار در اختیار ما گذاشته شود می‎توانیم طرح‎های مطالعاتی را در این زمینه اجرا کنیم.

وی افزود: امسال وضعیت تخصیص اعتباری 20 تا 30 درصد است که خیلی کم است و امیدواریم در تخصیص اعتبارات خشکسالی کمک خوبی به حوزه آبخیزداری شود.

شریفی تصریح کرد: سهم اعتبارات ملی استان بوشهر چهار درصد است که این امسال شکل گرفته و تاکید ما روی آبخیزداری جم است. وی تاکید کرد: اگر برای اجرای یک هزار و 995 پروژه آبخیزداری شهرستان جم 64 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد و این طرح‎ها به مرحله اجرا درآید قطعا روی سفره‎های زیرزمینی تاثیر زیادی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: یکی از مشکلاتی که موجب شده قرارگاه خاتم‎الانبیا پروژه‎های آبخیزداری را در جم تعطیل کند بحث اعتباری آنها بود که وزیر گفت باید اعتبار وارد سیستم جهاد کشاورزی شود.

شریفی بیان داشت: پروژه ترسیب کربن در استان بوشهر شروع شده و پنجمین استان کشور هستیم که این پروژه را اجرا می‎کند.

وی اضافه کرد: این پروژه در شبانکاره و با 300 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته که با همکاری مردم و با امکانات سازمان ملل اجرا می‎شود.

شریفی گفت: در استان بوشهر یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی وجود دارد که یک میلیون و 260 هزار هکتار آن مرتع است.

این مسئول ادامه داد: 60 درصد مراتع استان درجه سه و 30 درصد درجه دو و کمتر از یک درصد مراتع استان بوشهر درجه یک هستند و در چند سال اخیر که شاهد خشکسالی در استان بودیم، بیشترین خسارات وارد شده به منابع طبیعی روی مراتع تاثیر داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر متذکر شد: 226 هزار هکتار جنگل داریم که 26 هزار هکتار آن دست کاشت و مابقی نیز جنگل‎های طبیعی هستند.

وی در پایان اذعان داشت: خشکسالی در ارتفاعات و بادم‏زارهای استان تاثیر گذاشته و 50 تا 60 هزار هکتار بادام‎زاری که طی سال‎های گذشته به وجود آمده از بین رفته است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول