اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل:

43 پرونده توسعه کشاورزی در اردل مصوب شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل از تصویب 43 فقره پرونده توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

43 پرونده توسعه کشاورزی در اردل مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی پیش ازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری ضروری قلمداد می‌شود.

وی با ضروری برشمردن بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی، افزود: در کشورهای کم درآمد، بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوندهای قوی با سایر بخش‌های اقتصادی، به عنوان موتور و محرک اولیه رشد اقتصادی عمل می‌کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: افزایش میزان بهره‌وری در بخش کشاورزی باعث ارزان‌تر شدن مواد غذایی شده و کمک قابل توجهی به اقتصاد خانوارهای فقیر می‌کند، همچنین کشاورزی نوین با اشتغال بیشتر در واحدهای فرآوری همراه شده و عرضه خدمات و نهاده‌های بیشتری را در بازار به دنبال دارد.

*رشد کشاورزی به بهبود وضعیت خانوارهای شهری و روستایی کمک می‌کند

فرماندار شهرستان اردل با تأکید بر اینکه این روند به شکل غیر مستقیم به ایجاد اشتغال در مزارع منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیر مستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک کرده و در نتیجه موجب خلق فرصت‌های شغلی جدید می‎شود.

وی از تصویب 43 فقره پرونده توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: توسعه کشاورزی می‌تواند به بهبود امنیت غذایی، کاهش قیمت محصولات غذایی، افزایش میزان اشتغال و درآمد، ایجاد پیوندهای اقتصادی مهم در زنجیره تولید، و ایجاد تاثیرات مثبت در محیط زیست کمک شایانی کند.

* تخصیص 11.1 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در اردل

خسروی همچنین از تصویب 26 پرونده مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش خبر داد و گفت: این تعداد پرونده با تخصیص 11 میلیارد و 150 میلیون ریال به تصویب رسیده است.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به دیگر مصوبات این نشست، گفت: پنج پرونده متقاضی دریافت تسهیلات طرح‌های اشتغال خانگی به مبلغ 790 میلیون ریال و یک پرونده متقاضی دریافت تسهیلات احداث شیلات با اعتباری معادل 360 میلیون تومان از دیگر طرح‌های مصوب این جلسه بود.

این مسئول از ارجاع  پنج پرونده برای پیگیری مجوز آب و موافقت اصولی به شرکت آب منطقه‌ای خبر داد و اذعان داشت: تخصیص آب ظرف یک هفته گذشته توسط شرکت آب منطقه‌ای و تخصیص زمین ظرف 20 روز آینده توسط اداره منابع طبیعی از دیگر مصوبات این نشست است.

انتهای پیام/68001/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول