اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تصویب 350 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از تصویب 350 طرح توسعه کشاورزی در استان اردبیل توسط کارگروه‌های استانی و شهرستانی خبر داد.

تصویب 350 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد از تصویب 350 طرح توسعه کشاورزی در استان اردبیل توسط کارگروه‌های استانی و شهرستانی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 30 طرح با رقم بالای 30 میلیون تومان با ارجاع به کارگروه توسعه کشاورزی استان مصوب شد که از اردبیل دو طرح احداثی شامل پرواربندی مرغ گوشتی 30 هزار قطعه‌ای و همچنین مرکز جمع‌آوری شیر به ظرفیت 10 تن از مهم‌ترین این طرح‌ها بوده است.

وی افزود: از شهرستان مشگین‌شهر نیز هفت طرح شامل چهار طرح احداثی و سه طرح سرمایه‌گذاری به کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل با رقم بالای 50 میلیون تومان ارجاع داده شده بود که اغلب شامل پرورش بره، گاو شیری، پرواربندی گوسفند و همچنین گوساله بوده است.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه از شهرستان نمین نیز پنج طرح شامل یک مورد احداثی و چهار مورد سرمایه در گردش در کارگروه استانی مصوب شد، گفت: این طرح‌ها شامل پرواربندی گوساله 70 راسی، پرورش مرغ گوشتی 30 هزار قطعه‌ای، پرواربندی گوساله 100 راسی و برخی طرح‌های توسعه دامداری کوچک بوده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: از شهرستان کوثر نیز تنها یک طرح سرمایه در گردش شامل پرواربندی بره 200 راسی به کارگروه استانی ارجاع داده شده بود که با موافقت اعضا پرونده برای پرداخت به بانک عامل کشاورزی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: از شهرستان نیر دو طرح احداثی شامل پرورش گاو شیری دو رگه و مرغ گوشتی 15 هزار قطعه‌ای و از خلخال نیز یک طرح سرمایه در گردش شامل پرواربندی بره 400 راسی به این کارگروه ارجاع داده شده بود که ما با بررسی دقیق آنها پرونده‌ها را به بانک کشاورزی ارجاع دادیم.

این مسئول با بیان اینکه هفت طرح نیز از شهرستان بیله‌سوار که همگی احداثی بوده به این کارگروه واگذار شده بود، افزود: اغلب این طرح‌ها شامل خرید ادوات کشاورزی، تراکتور، عمیق‌کار و... بوده که اغلب در شمال استان شاهد درخواست برای خرید این ماشین‌آلات هستیم.

نیکزاد در خصوص پرونده‌های ارجاعی شهرستان گرمی نیز گفت: از شهرستان گرمی پنج طرح شامل سه مورد احداثی و دو مورد سرمایه در گردش شامل پرورش مرغ گوشتی، جمع‌آوری شیر، احداث و توسعه باغات و پرواربندی بره، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضا با ارسال این طرح‌ها به بانک‌ کشاورزی برای پرداخت موافقت کردند.

استاندار اردبیل اظهار داشت: به جز شهرستان‌های سرعین و پارس‌آباد در فاصله دو هفته برگزاری این جلسه در مجموع 30 طرح بالای 30 میلیون تومان در کارگروه توسعه کشاورزی استان مصوب شده و برای پرداخت در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول