اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند خبر داد

تصویب 190 پرونده توسعه کشاورزی در زرند

خبرگزاری فارس: فرماندار زرند گفت: برای اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته و 190 پرونده در کارگروه توسعه کشاورزی بررسی و تصویب شده است.

تصویب 190 پرونده توسعه کشاورزی در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، رضا کرمی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان زرند گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان ارائه کرد و اظهار داشت: این شهرستان با 4 هزار و 750 کیلومتر مربع مساحت در شمال استان کرمان واقع شده است.

وی سطح زیرکشت این شهرستان را 61 هزار و 300 هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار 57 هزار هکتار آن زیر کشت محصول پسته قرار دارد.

کرمی با اشاره به افت سالانه یک متر و 30 سانتی‌متر آب‌های زیرزمینی، اجرای طرح‌های نوین آبیاری را بسیار با اهمیت دانست و بیان داشت: برای اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته و 190 پرونده در کارگروه توسعه کشاورزی بررسی و تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: 150 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره نیز اختصاص یافته است و 35 طرح دیگر در دست بررسی است.

امیری نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به اینکه اکثر کشاورزان پسته‌کار از خرده مالکان و از مزایای اجرای طرح‌های نوین آبیاری بی‌بهره هستند، خواستار چاره‌اندیشی مسئولان شد.

عباس ملایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت‌های نهم و دهم در بخش کشاورزی تسهیلات نداده است، گفت در سال جاری 243 میلیارد تومان اعتبار کشاورزی با کارمزد هفت درصد به استان کرمان اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبارات در قالب 75 نوع فعالیت کشاورزی به متقاضیان واجد شرایط از محل کارگروه توسعه ملی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/80022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول