اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور خانواده در کمیته امداد آبادان:

جامعه ایرانی از تأثیر مشاوره بر روند کیفی زندگی بی‌اطلاع هستند

خبرگزاری فارس: مشاوره خانواده در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آبادان گفت: بیشتر افراد در جامعه ایرانی از تأثیر مشاوره بر روند کیفی زندگی خود مطلع نبوده و تبلیغات رسانه‌ای در این راه تأثیر به‌سزایی دارد.

جامعه ایرانی از تأثیر مشاوره بر روند کیفی زندگی بی‌اطلاع هستند

معصومه رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه ایرانی همچنان از تأثیر مشاوره بر روند کیفی زندگی خانوادگی و شخصی خود بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: افراد با یقین بر این‌که مشاوره برای بیماران روحی و روانی اختصاص داده می‌شود از حضور در کلینک‌های مشاوره‌ای و یا استفاده از مشاوران ارگان‌های مختلف حمایتی و مشاوره‌ای خودداری می‌کنند.

مشاوره خانواده در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شهرستان آبادان ادامه داد: افرادی که دارای امراض روحی هستند برای مداوا به روانپزشکان مراجعه کرده و با دارو درمانی به سلامت دست پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر تفاوت جریان مشاوره‌ای در قسمت خانوادگی و خصوصی با اختلالات روانی عنوان کرد: روانپزشکان با استفاده از داروها و درمان‌های خاص در رفع اختلالات روانی تأثیر گذاشته و مشاوران خانوادگی و شخصیتی با شیوه‌های مختلف مشاوره‌ای راهی نو و جدید در زندگی افراد باز می‌کنند.

رضایی ادامه داد: در این راه تبلیغات رسانه‌ای نیز افراد را با انواع کارکردهای مختلف مشاوره‌ای در جامعه آشنا کرده و برای ترغیب آنان به افزایش خدمات در این حیطه مؤثر واقع می‌شوند.

استفاده 126 نوعروس کمیته امداد از خدمات مشاوره‌‌ای

وی با اشاره به انواع خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در بخش‌های مختلف برای مددجویان شهرستان گفت: خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شهرستان شامل بخش‌های تحصیلی، خانوادگی، نوعروسان، قبل از ازدواج دختران و دختران دم بخت می‌شود.

مشاوره خانواده در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شهرستان آبادان ادامه داد: در 9 ماه نخست سال‌جاری، 126 نوعروس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) از خدمات مشاوره‌ای مخصوص این گروه استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این خدمات شامل مشاوره در هنگام خواستگاری، قبل از خواستگاری و قبل از عقد می‌شود که نوعروسان با استفاده از این خدمات در شناخت همسر و زندگی توأم با آرامش راهنمایی می‌شوند.

رضایی با اشاره به مشاوره‌های اشتباه افراد و اعضای خانواده در زندگی مشترک زوجین عنوان کرد: بعضی از افراد با استفاده از مشاوره‌های اشتباه نزدیکان و دوستان خود به بیراه رفته و این مهم سبب از هم پاشیدن بنیان بعضی از خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: زوج‌های جوان با استفاده از مشاوران متخصص و کارآمد با انواع راه‌های مؤثر در محکم شدن بنیان خانواده آشنا شده و برای رسیدن به تحکم خانوادگی با کم‌ترین اختلاف و ناآرامی آشنا می‌شوند.

مشاوره خانواده در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شهرستان آبادان در پایان گفت: معرفی و استفاده از انواع بروشورها، کتاب‌ و مقاله‌های مختلف از سوی مشاوران کمیته امداد امام‌خمینی (ره) به مددجویان در کنار انجام مشاوره‌های خانوادگی، شخصی و تحصیلی به عنوان راهی برای برون رفت از مشکلات زندگی مدرن شناخته می شود.

انتهای‌پیام/72002/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول