اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر یک مرکز مشاوره در همدان:

طلاق عاطفی معضل اجتماعی خانواده‌های امروزی است

خبرگزاری فارس: یک مدیر مرکز مشاوره در همدان گفت: طلاق عاطفی که در جامعه امروز به صورت یک معضل اجتماعی در خانواده‌ها به وجود آمده، بازتاب‌های منفی بسیاری را بر جامعه دارد.

طلاق عاطفی معضل اجتماعی خانواده‌های امروزی است

به گزارش خبرگزاری فرس از همدان، مرضیه فامیل‌رشتی پیش از ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده در همدان اظهار داشت: سه درصد از افراد جامعه جزو نخبگان هستند و 70 درصد نیز جزو حد متوسط جامعه به حساب می‌آیند که ما باید تمام خروجی جلسات را برای این قشر متوسط در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه نیاز خانواده‌های امروز بسیار متنوع است، تصریح کرد: با توجه به نیاز‌های مختلف خانواده امروزی مشکلات فراوانی نیز به چشم می‌خورد که نیاز به مدیریت درست دارد.

این مدری مرکز مشاوره افزود: لازم است تا توجه خود را به صورت ویژه بر روی بانوان در خانه داشته باشیم چرا که این عضو از خانواده نقش پررنگ مدیریتی و اولیه‌ای دارد که نباید نادیده گرفته شود.

وی به افزایش آمار طلاق در جهان و همچنین ایران اشاره و عنوان کرد: برای آمار طلاقی که هر روز رو به افزایش است باید برنامه‌ریزی و فکر جدی صورت بگیرد اما در این بین آن چیزی که از همه مهم‌تر است و به چشم می‌خورد طلاق عاطفی بین زوج‌ها است.

فامیل‌رشتی ادامه داد: طلاق عاطفی که در جامعه امروز ما به صورت یک معضل اجتماعی در خانواده‌ها به وجود آمده است، بازتاب‌های منفی بسیاری را بر روی اعضای خانواده و جامعه دارد.

وی به علت طلاق‌های عاطفی بین زوجین اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین علت طلاق‌های عاطفی که در خانواده‌ها صورت می‌گیرد به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی است و این مسئله به این بر می‌گردد که خانواده‌های ما در تربیت فرزندان و یاد دادن مهارت‌های زندگی بیشتر باید تلاش کنند.

مدیر مرکز مشاوره اذعان کرد: بحث آموزش‌های قبل از ازدواج باید جدی گرفته شود و این یک ضرورت بسیار مهم برای جامعه و خانواده‌ها است.

وی در پایان سخنانش در قالب یک پیشنهاد گفت: اگر برای زوج‌هایی که در آستانه ازدواج هستند به صورت چند جلسه مداوم جلسات آموزشی برگزار شود شاهد وقوع چنین اتفاقاتی در جامعه نخواهیم بود.

انتهای پیام/89007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول