اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی:

نمودار آسیب‌های خانواده به سوی هشدار می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: نمودار آسیب‌های خانواده به سوی هشدار سوق پیدا می‌کند و ضروری است که توجه دست‌اندرکاران فرهنگی در این زمینه بیشتر شود.

نمودار آسیب‌های خانواده به سوی هشدار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا خوراکیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته پژوهش آستان قدس رضوی در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی در مشهد، اظهار کرد: مؤسسه جوانان با بیش از یک و نیم دهه فعالیت پژوهشی، در بکارگیری روش‌های نوین تحقیقات علمی، طراحی اولویت‌های پژوهشی در مورد بارزترین مسائل اجتماعی و روان‌شناختی در حوزه جوانان و خانواده توانسته فعالیت‌های حائز اهمیتی را انجام دهد.

خوراکیان افزود: تقویت و تمرکز مطالعات بر زائران از سوی حوزه‌های مختلف در حرم مطهر، اجرای طرح‌های مدیریتی و سازمانی برای بهبود سیستم‌های اداری و حمایت مادی و معنوی پژوهشگران و دانشجویان در اجرای تحقیقات از فعالیت‌های مهم این مؤسسه است.

وی ادامه داد: با گذشت 15 سال از تاسیس این مؤسسه، بیش از یک هزار طرح پژوهشی و نظرسنجی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی صورت گرفته است که از نتایج این بررسی‌ها، نهادها و سازمان‌های متعدد سطح استان و کشور بهره‌مند شده‌اند.

خوراکیان تاکید کرد: نمودار آسیب‌های خانواده به سوی هشدار سوق پیدا می‌کند و بسیار ضروری است که توجه  دست‌اندرکاران فرهنگی و تربیتی در این زمینه جلب شود و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی تصریح کرد: معتقدیم پژوهش‌های اجتماعی، دیده‌بان جامعه است؛ بنابراین باید مسئولان اهمیت خاصی در این زمینه قائل باشند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه این مؤسسه،پژوهش‌های اجتماعی ثمربخش و سنجش افکار است، همچنین در هفته پژوهش باید بازنگری‌های اساسی در مورد این حوزه صورت بگیرد و چشم‌انداز روشنی به آینده این حوزه داشته باشیم.

خوراکیان یادآور شد: باید پژوهش‌های صورت گرفته در مراکز مختلف دسته‌بندی شود، با این وضعیت استفاده‌کنندگان به صورت مطلوب‌تری می‌توانند از این پژوهش‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس اظهار کرد: ارتقای امنیت پرسش‌شدگان ضروری است؛ امروز برای هر نوع سنجش و واقعیت که مبنای برنامه‌ریزی است پرسش‌شوندگان دارای امنیت لازم نیستند؛ بنابراین با فراهم شدن امنیت آنان آسیب‌های اجتماعی مورد نظر شناسایی می‌شود.

وی عنوان کرد: سعی داریم باشگاه پژوهش‌های جوانان را تاسیس کنیم، زیرا معتقدیم می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر از گذشته استفاده کرد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول