اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

اعتماد مردم سرمایه کمیته امداد امام خمینی(ره) است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: سرمایه کمیته امداد اعتمادسازی است و مسئولان باید کاری کنند که این اعتمادسازی پایدار بماند.

اعتماد مردم سرمایه کمیته امداد امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) که بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: کمیته امداد یکی از برکات و ثمرات درخشان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است و همان خمیر مایه‌ای که انقلاب را بارور کرد، میوه‌های دیگری را به وجود آورد و یکی از این میوه‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه با بیان اینکه سه گروه از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: نخستین کسانی که از ثمرات این کار بهره‌مند می‌شوند کسانی هستند که کمک می‌کنند و با کمک‌هایشان به نعمات مهم الهی می‌رسند و ارتقا معنویت و اخلاق پیدا می‌کنند و حس نوع پروری و کمک به همنوع در آن‌ها بارور می‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: گروه دوم کسانی هستند که واسطه این خیر بوده که این مسئله نیز خدمتی مهم و مقبول اسلامی است و گروه سوم نیز کسانی هستند که این کمک‌ها شامل حالشان می‌شود و از آن بهره می‌گیرند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر نکاتی درباره نحوه کمک به نیازمندان پرداخت و گفت: خدمات مستمری که به نیازمندان ارائه می‌شود در حکم سرمی است که به بیمار زده می‌شود و باید توجه داشت که بیمار نمی‌تواند تا آخر عمر با سرم زنده بماند و بعد از مدت کوتاهی بهبودی یافته و به زندگی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: باید کمک‌های مستمری نیز جنبه اورژانسی و درمانی داشته باشد تا فرد ناتوان را سرپا کرده و به کار و تلاش و هدایت در مسیر خودکفایی برساند و اگر بخواهیم هر روز عده‌ای را به قشر مستمری بگیر اضافه کنیم کار درستی انجام نداده‌ایم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در کنار کمک‌های مادی باید از نظر معنوی نیز بر روی افراد کار شود، تاکید کرد: باید به این افراد آموزش‌های معنوی، عقاید، تربیت دینی و اخلاقی داده شود و اگر این مسائل طرح نشود افراد مطابق آنچه اسلام بر آن تاکید کرده، رشد پیدا نخواهند کرد و این مسئله نیاز به برنامه ریزی دقیق و منظمی دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سرمایه کمیته امداد اعتماد سازی است و مردم باید به این نهاد اعتماد کنند و مسئولین نیز باید کاری کنند که این اعتمادسازی پایدار بماند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: در امورتان از افرادی استفاده کنید که موجه بوده و در نزد مردم مقبولیت دارند.

این استاد حوزه تاکید کرد: از کارهایتان رونمایی کرده و درباره فعالیت‌هایتان خبررسانی کنید و با توکل بر خدا از لغزش‌ها دوری کرده و همواره از خدا بخواهید که شما را به خودتان وا نگذارد که در این صورت به لطف الهی پاداشی عظیم نصیبتان خواهد شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول