اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خوسف خبر داد

فعالیت 60 واحد مرغداری در شهرستان خوسف

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خوسف از فعالیت تعداد 60 واحد مرغداری گوشتی و تخمی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 60 واحد مرغداری در شهرستان خوسف

مهدی سورگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: خوسف یکی از شهرستان‌های مستعد خراسان جنوبی در بخش کشاورزی و دامپروری است و در این بخش دارای قابلیت‌های فراوانی است.

وی ادامه داد: با تامین زیرساخت‌های لازم در بخش کشاورزی خوسف می‌توانیم این شهرستان را به یک شهرستان‌های تخصصی در این بخش مبدل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف، بخش کشاورزی را مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور توسعه این شهرستان دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشاورزی در خوسف فراوان یافت می‌شود.

سورگی با بیان اینکه هم‌اکنون خوسف دارای 14 هزار و  700 هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) است، ادامه داد: میزان اراضی باغی این شهرستان 2 هزار و 200 هکتار است.

وی افزود: در حال حاضر میزان 50 هزار متر مربع فضای گلخانه‌ای در شهرستان خوسف وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از وجود تعداد 210 هزار راس دام سبک و 16 هزار راس دام سنگین در این شهرستان خبر داد و گفت: وجود تعداد 18 هزار قطعه طیور در خوسف یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان به شمار می‌رود.

سورگی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد 60 واحد مرغداری در خوسف فعال است، اظهار کرد: از این تعداد 59 واحد گوشتی و یک واحد نیز مرغداری تخمی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 30 واحد گاوداری در این شهرستان مشغول فعالت هستند، ادامه داد: از این تعداد 26 واحد گاوداری شیری و چهار واحد گاوداری دیگر نیز گوشتی است.

انتهای پیام/69003/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول