اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

تولید 11 میلیون شاخه گل نرگس در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی تولید 11 میلیون و 200 هزار شاخه گل نرگس طی سال جاری در این استان خبر داد.

تولید 11 میلیون شاخه گل نرگس در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت به کم‌آبی با توجه به خشکسالی‌ها، کیفیت عطر، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن آن از جمله مزیت‌هایی گل نرگس است که سبب کشت و پرورش این گل در خراسان‌جنوبی شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون رقم نرگس بومی در استان کشت می‌شود و زمان کاشت آن اواخر تابستان و زمان برداشت از پاییز آغاز و تا پایان زمستان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: حدود 100 نفر بهره‌بردار در بخش تولید و پرورش گل نرگس در استان فعالیت دارند.

هادربادی گفت: سطح زیر کشت گل نرگس در سال جاری نسبت به سال گذشته  12.5 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: 9 هکتار از زمین‌های خراسان‌جنوبی زیر کشت گل‌های نرگس است و 60 درصد به مصرف داخل استان و 40 درصد به استان‌های همجوار و شهرهایی از قبیل مشهد، تهران و زاهدان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: خراسان‌جنوبی رتبه پنجم تولید گل نرگس در کشور را دارد.

هادربادی در ارتباط با راهکارهای افزایش تولید گل نرگس در استان اظهار کرد: از مهم‌ترین راهکارهای افزایش گل نرگس روش‌های به‌زراعی است که می‌تواند کیفیت گل تولیدی را افزایش دهد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ارائه تسهیلات گفت: تولیدکنندگان گل نرگس می‌توانند از تسهیلات کارگروه توسعه کشاورزی بهره‌مند شوند و ایجاد مزارع الگویی در طرح گل و گیاهان زینتی و دارویی از جمله خدمات ارائه شده به تولیدکنندگان گل نرگس است.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول