اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار به کشتارگاه مرغ در فردوس

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار به احداث کشتارگاه مرغ در شهرستان فردوس خبر داد.

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار به کشتارگاه مرغ در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، غلامرضا هادربادی در جمع صنعت‌گران و مدیران واحدهای تولیدی شهرستان فردوس اظهار کرد: بالاترین آمار گلخانه‌های استان متعلق به شهرستان فردوس است که در سال گذشته به تعداد پنج واحد گلخانه در این شهرستان تسهیلات بهینه‌سازی پرداخت شد.

وی با اشاره به مشکلات فراروی مرغداران گفت: در سال جاری مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای احداث کشتارگاه مرغ به شهرستان فردوس اختصاص یافته است و با وجود سردخانه 4 هزار تنی پروین امکان نگهداری مرغ در شهرستان نیز فراهم می‌شود.

*اختصاص 40 درصد اعتبارات کشاورزی به آفات

هادربادی از اختصاص 40 درصد از اعتبارات بخش کشاورزی به آفات باغی و زراعی خبر داد و افزود: از یک‌میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بخش کشاورزی مبلغ 400 میلیون تومان به مقابله با آفات باغی و زراعی اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به وجود 32 موتور آب در شهرستان فردوس تصریح کرد: اگرچه تعداد 28 موتور آب با شهرستان بشرویه و تعداد 4 موتور نیز با شهرستان سرایان هم‌مرز است ولی به سبب اینکه خدمات‌رسانی به این چاه‌ها در شهرستان فردوس انجام می‌شود بنابراین در آمار کشاورزی فردوس لحاظ شده است.

مدیرعامل کارخانه مقواسازی سینا نیز خواستار اختصاص تسهیلات ویژه به صاحبان واحدهای تولیدی شد و گفت: در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از تولیدات ملی حمایت بیشتری صورت گیرد.

علی خانی افزود: در صورتی که بانک ملت دوران مشارکت کارخانه مقواسازی را تا اسفندماه سال جاری تمدید کند خط تولید این کارخانه از دو به سه، اشتغال از 9 به 27 و تولید از یک‌هزار به 2 هزار و 500 تن افزایش می‌یابد.

گازرسانی به واحد‌های گلخانه‌‌ای شهرستان فردوس، حمایت از مرغداران، تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی و اختصاص تسهیلات ویژه به واحدهای تولیدی از جمله درخواست‌های مدیران واحدهای تولیدی و صنعت‌گران شهرستان فردوس بود.

*از ورود خبرنگار به مهمان‌سرای فرمانداری فردوس جلوگیری شد

همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان فردوس به منظور بررسی مشکلات صنایع این شهرستان، خبرنگار خبرگزاری فارس ساعت 7.30 صبح در محل فرمانداری حاضر و منتظر ورود قهرمان رشید شد.

استاندار خراسان جنوبی ساعت 9 صبح وارد شهرستان فردوس و پس از 1.5 ساعت انتظار مسئولان و خبرنگاران در محور صنعتی فردوس، آیسک واقع در پنج‌ کیلومتری شهرستان فردوس عملیات اجرایی گازرسانی به این محور را کلنگ‌زنی کرد.

تحمل 1.5 انتظار شرایط نامساعد جوی، بارش باران و وزش باد شدید توسط خبرنگاران و مسئولان شهرستان فردوس ستودنی بود.

خبرنگار خبرگزاری فارس پس از 9 ساعت تلاش در انعکاس اخبار سفر و همراهی استاندار زمانی که به همراه مسئولان برای صرف ناهار به مهمان‌سرای فرمانداری در حال حرکت بود توسط یک کارمند جزء از ورود وی به مهمان‌سرا جلوگیری شد‌ و ‌‌رفتار بسیار زننده‌ای با خبرنگار فارس داشت.‌

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول