اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

وقوع خشکسالی هیدرولوژیکی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از وقوع خشکسالی هیدرولوژیکی در این استان خبر داد.

وقوع خشکسالی هیدرولوژیکی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: برای خشکسالی تعاریف متعددی شده است.

وی ادامه داد:  اگر در گذشته گفته می‌شد که خشکسالی فقط در اثر کمبود باران است، اکنون این گونه نیست بلکه امروزه دانشمندان بخش کشاورزی معتقدند 70 درصد تبخیر به وسیله باد به وجود می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون خشکسالی هیدرولوژیکی در استان اتفاق افتاده است، یادآور شد: خشکسالی هیدرولوژیکی به معنای کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کاهش کیفیت آب است.

هادربادی افزود: سطح زیر کشت محصول پنبه در این استان حدود 11 هزار هکتار با تولید 22 هزار و 700 تن است که در این راستا خراسان‌جنوبی رتبه دوم تولید پنبه در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: محصول پنبه در خراسان‌جنوبی بیشتر در دو شهرستان سرایان و بشرویه کشت می‌شود و یکی از محصولات مزیت‌دار این استان است و بخش عمده‌ای از کشاورزان استان از طریق این محصول امرار معاش می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تولید پنبه در دو شهرستان سرایان و بشرویه سه درصد کاهش پیدا کرده و عمق غوزه به دلیل گرمای بیش از حد دچار ریزش شده، ضریب تبخیر و تعرق کاهش پیدا کرده، نمک در حوزه گسترش ریشه افزایش یافته و سبب شده که گیاه نتواند آب جذب کند و حمله آفات و بیماری‌ها نیز در سال‌های اخیر زیاد شده است.

هادربادی در ادامه خواستار رفع مشکل پرداخت غرامت بیمه خشکسالی پنبه کشاورزان در سال زراعی گذشته شد.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول