اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

تولید 50 هزار تن گندم آبی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش‌بینی تولید 50 هزار تن محصول گندم آبی در سال زراعی جاری خبر داد.

تولید 50 هزار تن گندم آبی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: گندم یکی از محصولات مهم و استراتژیک ملی است که با توجه به کشت پاییزه، بیش از 35 درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری تاکنون 25 هزار و 811 هکتار از اراضی زراعی آبی خراسان جنوبی زیر کشت گندم و 19 هزار و 685 هکتار به زیر کشت جو اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: زمان کاشت ارقام گندم از اوایل شهریور ‌ماه تا اواسط آذر ‌ماه و زمان برداشت آن از اوایل خرداد ‌ماه تا اواسط مرداد‌ ماه است و پیش‌بینی می‌شود 50 هزار تن محصول گندم آبی در سال زراعی 92-91 تولید شود.

هادربادی در ارتباط با تولید بذر گندم در خراسان جنوبی گفت: ساماندهی بذرها در سطح 510 هکتار، مزارع الگویی گندم در سطح پنج هکتار، سطح زیر پوشش طرح خودکفایی گندم در قالب ارتقاء عملیات کاشت، داشت و برداشت در سطح  19 هزار هکتار انجام شده است.

وی تصریح کرد: تولید بذرهای اصلاح شده گندم و جو، با نظارت نماینده مؤسسه کنترل و گواهی بذر تحقیقات انجام می‌گیرد تا بذرهای تولیدی از کیفیت مطلوب بذری برخوردار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مهم‌ترین ارقام گندم تولید شده در استان به ارقام بم، آنفارم شش، الوند، بک کراس، روشن و ارقام جو تولیدی در استان به رقم نصرت نیک، ریحان، یوسف و فجر 30 اشاره کرد.

هادربادی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ارتقاء عملکرد و کیفیت گندم گفت: ترویج و توصیه به استفاده از ادوات کم خاکورزی و بی خاکورزی، بهسازی و نوسازی ادوات کشاورزی، استفاده از ادوات کشاورزی حفاظتی، اجرای پایلوت مقایسه ارقام گندم برای شناسایی ارقام پر محصول و سازگار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توسعه کشت کود سبز و استفاده از کود‌های زیستی، حفظ هسته‌های بذری و ترویج کشت ارقام به خشکی و شوری را از مهم‌ترین اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول